Vlada i Ministarstvo obrane intenzivno rade na projektu nabavke dva višenamjenska ratna broda, piše u četvrtak Jutarnji list.
Prema informacijama Jutarnjeg lista, već više od godinu dana traju razgovori predstavnika MORH-a, Hrvatske ratne mornarice i Vlade s predstavnicima norveške tvrtke Kongsberg i norveške Vlade o projektu Vanguard.
Riječ je o izvanobalnom patrolnom brodu u rangu korvete koji bi zadovoljio sve potrebe HRM-a za vođenje operacija u Jadranu, na Mediteranu i Atlantiku, kao i za sudjelovanje u NATO-ovoj borbenoj skupini. Intenzivne razgovore s hrvatskim vojnim civilnim predstavnicima potvrdio je jučer u kraćem razgovoru i Arild Skoge, voditelj projekta Vanguard u tvrtki Kongsberg Naval System.
"Hrvatska strana pokazala je interes za ovaj projekt i sada čekamo konačnu odluku hrvatske Vlade hoće li krenuti u njegovu realizaciju. Sa svoje strane možemo garantirati da će brod biti isporučen dvije i pol godine nakon potpisivanja ugovora", tvrdi Skoge.
Značajno za gospodarstvo
No, u ovom slučaju nije samo riječ o kupnji dvaju brodova. Ovaj projekt iznimno je značajan i za hrvatsko gospodarstvo. Skoge ističe da su nakon tri godine istraživanja tržišta u Kongsbergu zaključili da je Hrvatska idealan strateški partner za ovaj projekt te im je namjera u Hrvatskoj napraviti hub za izgradnju tih brodova.
"Brodovi za Hrvatsku ratnu mornaricu gradili bi se i opremali u hrvatskim brodogradilištima. Napravio bi se i transfer tehnologije te bi se u Hrvatskoj gradili i održavali brodovi i za druge zemlje koje bi ih naručile. Primjerice, sada razgovaramo s Crnom Gorom oko nabavke nekoliko manjih brodova iz ove serije i oni su već pristali da se oni grade u Hrvatskoj. Procjenjujemo da bi se kroz ovaj projekt osiguralo oko 20 tisuća radnih mjesta u Hrvatskoj", ističe Skoge.
Uz brodogradilišta, u projekt bi bilo uključeno više desetaka domaćih tvrtki kao što su Elka, Končar, Hempel itd. No, samo pod uvjetom da Hrvatska odluči ovim brodom opremiti svoju Ratnu mornaricu. U suprotnom ništa od posla. Prema neslužbenim informacijama, brodovi bi se gradili u gradilištu 3. maj, a potom bi se opremali u brodogradilištu Iskra u Šibeniku.
Cijena jednog broda je između 150 i 200 milijuna eura, a Skoge navodi da bi se cijeli projekt regulirao ugovorom između dviju država, a Norveška je spremna projekt kreditno financirati preko svoje agencije Eksfin uz iznimno povoljne kamate, piše novinar Jutarnjeg lista Krešimir Žabec.