mrtvo slovo na papiru /

Na 50-ak kilometara autoceste koja im je obećavana godinama, Dubrovčani čekaju desetljećima. U čemu je problem?

Dionica od čvora Doli do čvora Osojnik trebala je biti gotova još 2012. godine.

22.10.2020.
10:26
VOYO logo

Na 50-ak kilometara autoceste koja im je obećavana godinama, Dubrovčani čekaju jednako toliko dugo. Brojni političari su to najavljivali, otvarali su se radovi, a do danas je sve ostalo samo mrtvo slovo na papiru.

Nakon što je obišao Pelješki most, ministar prometa uvjerio se i kako napreduju planovi za spajanje Dubrovnika na autocestu A1.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na svoj komadić autoputa Dubrovčani čekaju desetljećima.

''Ima jedno 20 godina, 30 i više, ali što će, nije lako cestu napraviti, to treba znati'', rekao je Aleksandar Ristić iz Dubrovnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Mislim da taj projekt postoji već više od 20 godina i svakih četiri do pet godina kreće otvaranje radova identičnih na otvaranju autoceste'', rekla je Marina Majić.

Dionica od čvora Doli do čvora Osojnik trebala je biti gotova još 2012. godine. Na početku radova prije 11 godina pomolio se i bivši premijer Ivo Sanader.

No molitve nisu uslišane, projekt od gotovo četiri milijarde kuna je propao, a danas sve ispočetka. Predstavlja se Studija izvodljivosti i procjena ukupnih troškova.


''Tu mi govorimo o nekih 47 kilometara punog profila autceste plus nekih 12 kilometar spojnih cesta prema Pelješkom mostu, znači sve skupa nekih 59 kilometara. Cesta je ukupne vrijednosti oko devet milijardi kuna'', rekao je Boris Huzjan, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta.

''To su sada neke okvirne vrijednosti i naravno nakon studije izvodljivosti krećemo u daljnju dokumentaciju Studije utjecaja na okoliš i prema lokacijskoj odnosno građevinskoj dozvoli'', rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Za razvoj hrvatskog juga potrebne su i moderne ceste.

''Jasno da će to uz Pelješki most praktično predstavljati okosnicu budućeg gospodarskog razvoja Dubrovačko-neretvanske županije'', kazao je Huzjan.

Uz autocestu, očekuje se i izgradnja brze ceste do Zračne luke Dubrovnik. Kad će se taj plan realizirati još se ne zna, a ne zna se ni kako će se platiti.

''Još uvijek nemamo riješenu financijsku konstrukciju. Međutim, naša je želja i prijedlog da treba ići k uvrštavanju te dionice u ukupno Jadransko jonsku autocestu čime će ona dobiti veću mogućnost financiranja iz europskih fondova'', rekao je Nikola Dobroslavić, župan dubrovačko-neretvanski.

Ako bude prema planu Hrvatskih autocesta, od Metkovića do Dubrovnika bi preko A1 trebali voziti 2029.godine.


Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo