Ponavljanje tri prekršaja dovoljna su za oduzimanje vozačke dozvole.
"Prekoračenje dozvoljene brzine kretanja za više od 50 kilometara na sat, upravljanje pod utjecajem alkohola iznad 1,5 promila ili pod utjecajem droge i lijekova i slični najteži prekršaji - za njih se dobiva tri boda", Robert Čop, Ravnateljstvo policije.
Kad mladi vozači prikupe 9, svi ostali 12 - prema novom prijedlogu zakona - vozačka bi im se dozvola - ukinula.
Prema sadašnjoj ideji takvi nesavjesni vozači - bez dozvole bi bili najmanje dvije godine! Tek nakon toga mogli bi ponovno za volan - ali prvo u autoškoli!
Jer morali bi ponovno na vozački ispit! Prema sadašnjem zakonu nakon 9 bodova - izriče se privremena mjera zabrane upravljanja vozilom. A dozvola se poništava tek kad biste nakon prvih 9 skupili još devet negativnih bodova!
"Koliko je meni poznato, takva mjera još nije izrečena! Čitav postupak bi se sada pojednostavio", kaže Čop.
Građani se slažu, jer prveiše mladih ljudi gine po cestama!
"Ako se uzima za prave stvari, tj. krive stvari - onda nije problem", kaže Željko.
Osim bržeg i lakšeg ukidanja vozačke dozvole, mijenja se definicija mladog vozača. Uz one mlađe od 24, to će sada biti i oni s manje od 2 godine iskustva. Ukinut će se tehnički pregled kod prve registracije novih vozila. Liberalizarati tržište autoškola. Ako vas tri puta uhvate alkoholizirane - slijedi vam izvanredni liječnički pregled.
"Smatram da je to mjera kojom definitivo možemo utjecati na svijest tih vozača. Jednostavno ih dovesti na jedan razgovor s liječnikom koji će onda vidjeti da li postoje neki uzroci koji dovode do takvog ponašanja koje može biti problematično u prometu", Marko Ševrović, Fakultet prometnih znanosti u Zagrebu.
Novost za starije od 65 - je obvezni pregled prilikom produljenja dozvole. Matica umirovljenika tome se - žestoko protivi. No, ne i svi umirovljenici.
"Mislim da bi ipak trebalo iz jednostavnog razloga što čovjeku tijekom vremena sve propada i mora se ić na pregled", smatra Ranko iz Zagreba.
Ovo su zasad samo prijedlozi u javnoj raspravi o procjeni učinaka. Nova rasprava slijedi kad stigne nacrt Zakona u veljači iduće godine. Zbog usklađivanja s direktivama EU trebao bi stupiti na snagu najkasnije do svibnja 2017.
O novim zakonima razgovarali smo s Petrom Matićem, vlasnikom jedne od prvih autoškola u Zagrebu, koji smatra kako nova deregulacija neće donijeti.
Matić smatra da prijedlog zakona nema kvalitetnu javnu raspravu te da se velike odluke trebaju donositi na drukčiji način.
Razgovor poslušajte u videu.