Autocestama iz cijele Hrvatske može se samo do Osijeka. A tamo se preko rijeke Drave ispriječio novi most čija je izgradnja stajala milijardu i sto osamdeset milijuna kuna.
Velebni most je izgrađen i izgleda uistinu impresivno. U šest prometnih traka širok je poput rukometnog igrališta, a visok je kao osječka katedrala.
No iako čeka tehnički pregled, neće skoro u funkciju, jer i dalje vodi - nikamo. Nastavak izgradnje 30 kilometara autoceste prema Mađarskoj trebao bi biti životni projekt regije ali razlozi neizgradnje su apsurdni.
"Donijelo bi dodatno povećanje prometa i automatski dodatno povećanje broja noćenja u Baranji jer ako vi dolazite sa sjevera Europe znači da ćete se doći ovdje i odmoriti", kaže Matej Perkušić, direktor Turističke zajednice Baranje.
"Oni kažu da se ne ide u izgradnju jer nema dovoljno prometa. Kako da bude prometa kad cesta nije gotova i kad sadašnja cesta ide samo do Osijeka?", pita se Dragan Vulin, dožupan Osječko-baranjske županije..
Kada će most dobiti smisao? Kada će se nastaviti izgradnja ceste i hoće li uopće biti autocesta ili samo brza cesta? Pitanja su na koje Slavonci i Baranjci traže odgovore od Hrvatskih autocesta.
"Hrvatske autoceste su ostvarile određene uštede i taj novac namjeravaju pretočiti u izgradnju autoceste. Još se čeka odobrenje od banaka i nakon toga ćemo krenuti u izgradnju u Baranji", izjavio je Robert Španović, glavni inžinjer naručitelja HAC-a.
No u Belom Manastiru su Baranjci nezadovoljni. Govore, opet su zaboravljeni.
"Provozajte se samo malo kroz ova sela. Pa ona se urušavaju sama od sebe", rekao nam je Mato Opačak.
Na ovoj cesti se neće raditi tako skoro. Jer još ni cijela zemlja
na trasi nije otkupljena, a i minsko polje tik uz novi, skupi
most - sigurno ne pomaže.