Pelješki most ukrao je slavu pristupnim cestama, mostovima, vijaduktima i tunelima na kojima su se izvodili i još uvijek traju nimalo manje značajni građevinski radovi s tri mosta, dva vijadukta, četiri tunela, piše u srijedu Jutarnji list, navodeći da je nedovršeno ostalo još samo 7,5 kilometara stonske zaobilaznice.
Sve usporila birokracija
Također su sagrađena i dva vidikovca te prijelazi za poljoprivredne strojeve lokalnom stanovništvu. Dovršeno je 25 km pristupnih cesta, a nedovršen je ostao još jedan manji dio od 7,5 kilometara od Prapratnog do Stona, takozvana stonska obilaznica, koju gradi grčki Avax, a Strabagova gradilišna dionica privodi se kraju. Beskrajno dug postupak javne nabave, birokratske zavrzlame i brojne žalbe usporavale su projekt pristupnih cesta.
"Osim toga, dovršen je i čvor Brijesta, koji podrazumijeva i vijadukt nekih dvjestotinjak metara, gdje se spušta spojna cesta na lokalnu cestu u Brijesti", pojasnio je inženjer Davor Perić.
Na kopnenoj strani Strabag je gradio podvožnjak u čvorištu Duboka te podvožnjak na D8, a na poluotoku uz ostalo Tunel Kamenice, Vijadukt Doli, Most Dumanja Jaruga 1, Most Dumanja Jaruga 2, Tunel Debeli brijeg, podvožnjak Zaradeže.
Grci u problemima
Po ugovoru, Strabag Hrvatska je zadužen za trasu ukupne dužine veće od deset kilometara, od čega na kopnenoj strani 1300 metara, a na Pelješcu 9220 metara, čija je vrijednost 478,3 milijuna kuna. Najduži među tunelima, onaj Debeli brijeg od 2,4 km koji je prvi probijen još u prosincu 2020. Međutim, dok je Strabag uspješno odrađivao svoje dionice, Grci su zapali u probleme na stonskoj obilaznici.
Najprije je bio problem s dovozom strojeva i opreme iz Grčke, pa je stigla pandemija i nedostatak radne snage, a onda su uslijedili financijski problemi u Avaxu. Tako da je gradnja vijadukta "Prapratno", tunela "Polakovica", tunela "Supava" i mosta "Ston", ukupne vrijednosti 511 milijuna kuna, zakasnila, ali i oni bi trebali biti gotovi do konca ove kalendarske godine, piše novinar Jutarnjeg lista Stanislav Soldo.