DIREKT ISTRAŽUJE /

Moderni spotovi, efektne poruke, David Hasselhoff! Kako se u svijetu reklamira cijepljenje, a što radi Hrvatska?

U Njemačkoj na cijepljenje poziva popularni Mitch Buchannon

14.6.2021.
22:23
VOYO logo

Primijetili smo da interes za cijepljenje jenjava, mogli ste zadnjih dana čuti da govore i premijer, i Capak i Beroš i Božinović i svi ostali. 

Da bi ostvarili cilj koji su zacrtali, za 15 dana trebali bi cijepiti još 250 000 ljudi. Pa je danas oko Virovitice vozio autobus u koji se ljudi mogu doći slobodno cijepiti. Ali pitanje je li COVID autobus dovoljan. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Direktu ste već imali prilike vidjeti kako se to radi drugdje: kako u Americi na cijepljenje mame novcem, lutrijom i drugim nagradama. Ali ako ne žele dijeliti nagrade, mogu se povesti za Francuzima, čiji je video koji promovira cijepljenje kao put u normalu postao viralan ili makar za Njemačkom, kojoj u spas stiže Mitch Buchannon, odnosno David Hasselhoff.

Kako to izgleda u svijetu?

"Svi cijepljeni, svi zaštićeni" - glavna je poruka promo spota u Francuskoj. "Vrata prema slobodi" nudi i nasmiješeni zdravstveni radnik u javno-zdravstvenoj kampanji na Novom Zelandu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Njemačkoj, nekoć s crvenom plutačom, a sada flasterom na ruci - glavni akter glumac David Hasselhoff.

A što ne štima kod nas...

A u Hrvatskoj imamo "Misli na druge, cijepi se".

Stručnjaci ističu da se upravo u svijetu pokazalo da kampanje poput "Misli na druge" ne daju dovoljno dobar rezultat. 

"Kampanja bi na neki način trebala ilustrirati koji su benefiti za mene osobno, za svakog od nas, a manje se fokusirati na to misli na druge jer se to pokazalo u mnogim zemljama da ne funkcionira. Sigurno treba nastaviti s promoviranjem ljudi koji su se cijepili", kaže kreativni direktor i dizajner Davor Bruketa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
To je razlika /

Diljem Europe padaju maske: 'Formalno je kraj epidemije, ali nije kraj virusa među nama'

Image
To je razlika /

Diljem Europe padaju maske: 'Formalno je kraj epidemije, ali nije kraj virusa među nama'

"Snimili smo nekoliko spotova"

Za zapadnim kolegama kaskamo, no da konačno idemo njihovim putem najavljuje Krunoslav Capak

"Mi smo već sad snimili nekoliko spotova. Nisu to samo spotovi s poznatim licima, nego su to spotovi gdje ljudi govore koji su njihovi motivi da se cijepe. Kroz nekoliko dana će krenuti ti spotovi na raznim televizijama i društvenim mrežama. Upravo radimo na tome", kaže ravnatelj HZJZ-a Krunoslav Capak. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Druga je strategija i terenska kampanja. Prvi Covid autobus stigao je u Stari Gradec pokraj Virovitice, cijepilo se 60-ak ljudi, a idućih dana obilazit će 40-ak okolnih mjesta. Županije su krenule i s javnim pozivima.

"Pozivaju se ljudi da se dođe na određeno mjesto, tko god želi, i da se može cijepiti. To su ti takozvani javni oglasi preko medija, oglasa i liječnika obiteljske medicine", kaže Capak.

Besplatni joint i oružje, miliju na lutriji... 

Amerikanci su otišli korak dalje. Njihova kampanja uključuje besplatni joint i oružje, ali i milijun dolara. Da, sve se to dobiva na lutriji, u kojoj sudjelovati mogu jedino cijepljeni. Baš kao i ovaj novopečeni milijunaš iz Ohija.

"Bio sam ushićen. Otvorio sam vrata i viknuo supruzi: 'Osvojili smo milijun dolara!' I onda sam ipak promislio i rekao: 'Ne, ja sam osvojio milijun dolara jer ti se nisi registrirala'", rekao je Mark Cline iz Ohia. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Hrvatskoj - slobodni dani?

Teško da će se milijun kuna dijeliti u Hrvatskoj, dosad su tek na lokalnoj razini stimulacije ulaznice za koncerte, toplice i kazališne predstave. Na državnoj razini razmišlja se o slobodnim danima.

"Vi znate da osoba koja donira krv dobiva dva slobodna dana. To je dobar način stimulacije, mi jesmo to spominjali, ali nemam vam ništa konkretno reći po tom pitanju", kaže Capak. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da se nešto konkretnije po tom pitanju reklo kad se krenulo s cijepljenjem, možda bi već sada bili bliže famoznom kolektivnom imunitetu.

sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo