S jučerašnjim danom, 23 prije završetka ciklusa, tvrtka InClude na putem inovativne platforme Funderbeam prikupila je 191.000 eura od 47 investitora, piše Poslovni dnevnik.
Već prvog dana prikupljeno je 150 tisuća eura, a cilj za prikupljanje 400 tisuća eura čini se vrlo izvjesnim za tvrtku u vlasništvu 21-godišnjeg Solinjana ivana Mrvoša. Njegove pametne klupe Steora na dobrom su putu da postanu međunarodnim brendom.
"Sada smo na 76 posto prikupljenih sredstava, brzinom prikupljanja zadovoljan sam pogotovo zato što smo donji prag postavili na 250.000 eura. Isto tako, Hrvati s ovakvim načinom financiranja do sada nisu imali iskustva, a također smo i prva neestonska tvrtka koja se pojavila na ovakvoj platformi.
Sreća je i što nam je lead investor, poveznica tvrtke i potencijalnih investitora, Ivana Šoljan. I odmah smo iskočili kao i najuspješnija po brzini prikupljanja, to me ipak malo iznenadilo", rekao je Mrvoš.
Mnogi ljudi iz Hrvatske davali su po 100 ili 200 eura, a novac su uplatili i ljudi iz Japana, Velike Britanije, Irske, ukupno iz sedam država kojih dolaze oni su iskazali interes. Ipak, platforma dopušta anonimnost pa ima i anonimnih uplata na koje otpada 113 tisuća eura.
"Vjerujem da će se oni u nekom trenutku objaviti kada vide koji rezultat smo napravili! Nije ovdje riječ o klasičnom crowdfundingu, nego su oni koji su dali sredstva na neki način kreditori naše tvrtke, oni tako podržavaju njezin razvoj.
U trenutku kada se skupi dovoljno sredstava, otvara se tvrtka u Estoniji koja služi isključivo kako bi bila vlasnikom jednog dijela naše tvrtke, a ulagači su kreditori te tvrtke. Udio se investitora iskazuje u tokenima kojima će se vrijednost s vremenom mijenjati, nadam se nabolje.
To je jedan način na koji investor zarađuje, drugi je mogućnost da se tvrtka proda pa će se na investitore podjednako raspodijeliti zarađeni iznos, a treći bi bio isplata dividende koju svakako planiramo u jednom trenutku", objasnio je Mrvoš opisujući kako funkcionira platforma putem koje se financira njegova tvrtka.
"Upravo smo isporučili klupe za Australiju, u kojoj surađujemo s jednom velikom grupacijom, a pojavila se i najveća tamošnja telekomunikacijska tvrtka Telstra koja nas je odmah ubacila u njihov SmartCity program. A klupe idu i u Belgiju, Dansku, Švedsku, Austriju, Njemačku, Češku, Slovačku, Crnu Goru.
Imamo tržišta gdje se prodaju i deseci klupa mjesečno. Nadamo se i suradnji s Deutsche Telekomom gdje bismo ušli i u njihov program pametnih gradova. Samo prošlog tjedna skupili smo 70 narudžbi. Želja je bila 700 klupa godišnje, mogli bismo lako to probiti", rekao je Mrvoš.