Mjesta ispod bora poduzetnici prodaju za 20 kn

Divlja parkirališta preplavila su makarsku rivijeru. Cijene su od pet kuna po satu do 20 kuna za cijeli dan.

25.7.2010.
13:27
VOYO logo

Na jedno divlje parkiralište, na rubu mjesne plaže u Bratušu kod Makarske, novinari Slobodne Dalmacije nisu uspjeli ući jer, kako su im rekli, nema mjesta - sve je rezervirano!

Primjer s Makarske rivijere nije jedini koji su zabilježili tijekom reporterskog đira od Duća preko Omiša do Makarske. Zajednička obilježja divljih parkirališta su gotovo identična – smještaj uz kakav kafić ili kiosk, nevješto ručno izrađena reklama za parkiralište, te neizbježni lanac i plastična sjedalica u hladu za "čuvara" koji je u pravilu umirovljenik ili školarac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Međutim, pravi je problem manjak ili potpuni izostanak bilo kakvog obilježja da je riječ o obrtu ili tvrtki za iznajmljivanje privatne površine, da ne govorimo o kakvom OIB-u ili adresi.

I cijene su vrlo različite, od pet kuna po satu do 20 kuna za cijeli dan, ali po dobrom starom običaju, ni cjenkanje nije isključeno, pa se za višednevni "aranžman" može dobiti i popust na mjesto za automobil ili čak za turistički autobus, naravno, ako vlasnik ili iznajmljivač ledine uz Jadransku magistralu ili mjesnu plažu ima toliki prostor za ono što vrlo smjelo naziva parkiralištem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da je riječ o dobroj ljetnoj zaradi pokazuje računica po kojoj se, na primjer u dva ljetna mjeseca ili 60 dana, na parkingu od 30 mjesta po cijeni od 20 kuna može zaraditi 36.000 kuna, naravno neoporezovanih.

Sve to, čini se, ne smeta puno domaćim i stranim turistima.

"Ne zanima me previše čije je i ko naplaćuje, najvažnije mi je da iman di auto ostavit, da nije na cesti. Ali, isto su mogli to malo uredit, barem polit, puno je prašine, a i grane od bora vise na sve strane. Svako oće uvatit koju kunu, sve je meni jasno, snalaze se ljudi kako znaju",kaže Krešo iz Splita koji je upravo ulazio na jedno od "sezonskih" parkirališta u Dućama.

Zarada od ljetnog biznisa očito je jača od svih strahova, pa i od onih da bi im na vrata mogli pokucati komunalni, prometni ili gospodarski inspektori.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-201006100765006 arti-201007090122006 arti-201006130220006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike