Problem bi, po mišljenju ministrice obrazovanja Blaženke Divjak, trebali riješiti ravnatelji škola.
Teška torba - simbol zastarjelog školstva
"Preteške torbe nešto su s čime se roditelji i djeca svakodnevno suočavaju i važno je da kroz organizacijsku autonomnost pokušate maksimalno utjecati na to kako težina torbe ne bi i dalje bila simbol zastarjelog školstva", poručila je ravnateljima ministrica Divjak na jučer održanom stručnom skupu u Bolu na Braču.
Večernji list piše kako bi se torbe koje 11-godišnjacima teže i deset, učenicima sedmih razreda sedam, a učenicima trećih razreda i više od osam kilograma, uskoro trebale rasteretiti kada se uvede digitalni nastavni materijal, predviđen reformom obrazovanja. Dotad bi ravnatelji trebali smisliti rješenje za ovaj problem.
Prema međunarodnim kriterijima, školske torbe ne bi trebale biti teže od 15 posto mase učenika. No, u Hrvatskoj se premašuju te preporuke, pa samo prvašićima, koji u škole kreću s otprilike 24 kilograma tjelesne težine, školske torbe bivaju teže i od pet kilograma.
"Ministarstvo treba rasteretiti učenike količinom sadržaja"
Ravnateljima ne preostaje mnogo kreativnih rješenja, piše Večernji list, osim onih već znanih: zatražiti od profesora i nastavnika da omoguće jednu knjigu na školskoj klupi ili u školi osigurati ormariće u kojima bi učenici mogli ostaviti dio materijala poput radnih bilježnica, atlasa ili likovnih mapa.
U školama gdje se odvija jednosmjenska nastava i gdje svaki razred ima svoju učionicu, nastavnicima je lakše rasteretiti učenike jer u učionicama mogu ostaviti dio školskih materijala. Željko Stipić iz sindikata Preporod smatra pak da samo Ministarstvo obrazovanja može rasteretiti učenike i to količinom sadržaja.
"Ne znam što bi ravnatelji još trebali, a da to njihovi profesori već nisu primijenili u rješenju ovog problema", kazao je Stipić.