MINISTRICA DIVJAK: /

'Odgojna funkcija škole treba biti integrirana s obrazovnom funkcijom'

Image
Foto: Borna Filic/PIXSELL

Ministrica Divjak ocijenila je da trebamo takav odgoj koji će uzeti u obzir okružje, utjecaj globalizacijskih trendova i rastuću tehnološki napredak.

20.3.2018.
19:53
Borna Filic/PIXSELL
VOYO logo

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak ocijenila je na tematskoj sjednici Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu Hrvatskoga sabora kako se kriza odgojne funkcije škole treba rješavati u suradnji škola, institucija i obitelji te da odgojna funkcija škola treba biti integrirana s obrazovnom funkcijom.

Saborski Odbor za obrazovanje, znanost i kulturu održao je tematsku sjednicu na kojoj se razgovaralo o ulozi škole u sustavu odgoja i obrazovanja. Na tematsku sjednicu pozvani su predstavnici svih mjerodavnih institucija pa su tako u radu sjednice sudjelovali i predstavnici Ministarstva znanosti i obrazovanja (MZO), Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU), Ureda pravobraniteljice za djecu, Sveučilišta u Zagrebu, Agencije za odgoj i obrazovanje i Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, priopćio je Odbor za obrazovanje, znanost i kulturu Hrvatskoga sabora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bedeković: Današnja škola 'potiho odustaje' od odgoja

Predsjednica Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu Vesna Bedeković kratko je podsjetila na organizaciju odgojno-obrazovnog rada u školama te istaknula gospodarske i društveno-političke prilike koje utječu na odgojnu funkciju škole.

Kako je priopćeno, Bedeković je ocijenila kako se zbog nastojanja da se postignu visoki akademski rezultati na standardiziranim testovima sužava odgojna svrha škole, te dodala kako se u prvi plan stavljaju obrazovni ishodi koji istiskuju odgojnu komponentu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Današnja škola potiho odustaje od odgoja gubeći svoju povijesnu zadaću i svoj tradicionalni identitet ustanove koja odgaja", ocijenila je Bedeković.

Osvrnula se i na složene te proturječne izazove suvremenoga društva s kojima se suočava škola, ali i roditelji te institucije. Bedeković smatra da se svi zajedno teško nose s tim proturječnim izazovima te da to nameće pitanje za koje se vrijednosti trebaju mladi odgajati.

Vrijednosti na kojima treba temeljiti hrvatski odgojno-obrazovni sustav nužno je sagledati u svjetlu novih mogućnosti razvoja hrvatskoga kulturnog identiteta unutar složenih globalizacijskih procesa, zaključila je Bedeković.

Uskladiti univerzalne, europske i nacionalne vrijednosti

Ministrica Divjak ocijenila je da trebamo takav odgoj koji će uzeti u obzir okružje, utjecaj globalizacijskih trendova i rastuću tehnološki napredak. Govoreći o ciljevima odgoja i obrazovanja u školama Divjak je istaknula da trebamo osigurati jednake prilike svima, poštivati različitosti i promicati toleranciju, samostalnost i odgovornost kao i osobni razvoj, razvijati kritičko mišljenje i snalaženje u okruženju, te uskladiti univerzalne, europske i nacionalne vrijednosti,

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odgojna funkcija škole treba biti integrirana s obrazovnom funkcijom, zaključila je Divjak.

Kako je navedeno u priopćenju, na tematskoj sjednici moglo se, među ostalim, čuti kako odgoju treba dati primjereno mjesto u reformi obrazovanja, te da je kriza odgoja samo rezultat krize obrazovanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kriza vrijednosti

Sudionici su u raspravi istaknuli da u školama prevladavaju obrazovni sadržaji i kriza vrijednosti, a predstavili su i konkretne podatke o tomu koliko je djece u Hrvatskoj nezadovoljno školom, te koliko se djece boji škole i neuspjeha. Rečeno je i kako u školama nisu uravnoteženi sadržaj poučavanja i ishod učenja, te da je odgojno-obrazovna funkcija ocjenjivanja izražena brojkama u tijeku procesa učenja dodatan stres učenicima i učiteljima.

U raspravi se moglo čuti i kako odgojna komponenta mora biti i jedan od jasnih ciljeva kurikularne reforme koja s eksperimentalnom primjernom u hrvatskim školama kreće na jesen ove godine. Istaknuto je da učenike treba poticati na prirodnu kompetitivnost i kritičko promišljanje, a ne samo na krajnji učinak učenja iskazan na standardiziranim i unaprijed najavljenim ispitima znanja, kao i da pozornost treba dati radu s roditeljima kroz komunikaciju stručnih služba škola i roditelja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo