odgovor učiteljima /

Ministarstvo o spornoj odredbi Zakona: 'Po prvi put u 20 godina uvodi se red u zapošljavanje učitelja'

Image

Iz Ministarstva su priložili i pismo učitelja koji podupiru prijedlog o izmjeni Zakona o odgoju i obrazovanju

10.7.2018.
12:39
VOYO logo
VOYO logo

Nakon što smo objavili tekst o novom prijedlogu Zakona o odgoju i obrazovanju na kojeg su reagirali učitelji zbog, kako tvrde, sporne odredbe prema kojoj će biti tek treći na listi prednosti i stručnosti pri zapošljavanju i javljanju na natječaje za posao učitelja predmetne nastave osnovne škole, oglasilo se i Ministarstvo znanosti i obrazovanja. 

„Za početak, po prvi put u 20-ak godina, uvodi se red u zapošljavanje učitelja, pa se tako i prvi put prepoznaju učitelji RN s pojačanim predmetom u Zakonu. Ne mogu imati jednaki položaj oni koji su u svojem obrazovanju stekli od 30 do 80 ECTS bodova, kao i oni koji su stekli od 150 do 300 ECTS bodova u određenoj struci.

Pojednostavljeno, oni koji su 3 do 6 puta manje stručnih predmeta položili tijekom svog obrazovanja, ne mogu biti izjednačeni na listi prvenstva. Također, treba ponovno istaknuti Zakon će urediti buduće natječaje, a ne djelovati retroaktivno“, poručuju iz ministarstva.

Iz Ministarstva su priložili i pismo potpore Zakonu od strane Mreže Nastavnici Organizirano kojeg objavljujemo u cijelosti:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Referiramo se na 105. sjednicu Vlade RH održanu 5. srpnja 2018. godine, na kojoj je ministrica Divjak člankom 29. predložila i uvrstila izmjene u postojeći Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (članak 105, stavak 6), prema kojima se  kadar s učiteljskih fakulteta s pojačanim nastavnim predmetima i modulima prilikom javljanja na natječaj za posao u predmetnoj nastavi u osnovnoj školi rangira kao treći na listi za zapošljavanje, iza profesora odnosno magistra odgovarajućeg predmeta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podupiremo taj prijedlog, jer smatramo da je krajnje vrijeme da se uvede red i odredi točan redoslijed zapošljavanja ovisno o tome koje je struke i koje kompetencija ima kandidat na natječaju.

Studij razredne nastave s pojačanim nastavnim predmetom ili modulom daje osobi kompetencije za rad u predmetnoj nastavi, to nipošto nije sporno, ali nije u redu da netko tko je u sklopu studija stekao između 44 i 85 ECTS bodova iz predmeta za koji se natječe bude ravnopravan osobi koja je tijekom studiranja istoga predmeta prikupila u pravilu između 150  i 300 ECTS bodova. A to je dva do pet puta više!

Osobe sa završenim studijem razredne nastave s pojačanim nastavnim predmetom ili modulom jesu stručne za predavanje svoga pojačanog predmeta ili modula, ali prednost pri zapošljavanju treba biti na strani profesora odnosno magistara edukacije predmeta, a učitelje razredne nastave odnosno magistre primarne edukacije zapošljavati tek ako se na natječaj nije javio profesor odnosno magistar edukacije traženog predmeta. 

Njihove kompetencije za rad u predmetnoj nastavi, kao što smo prethodno spomenuli, nitko ne spori, no nerijetko se iz redova učitelja razredne nastave s pojačanim predmetom može čuti kako bi upravo oni trebali imati prednost pri zapošljavanju jer mogu raditi i u predmetnoj i u razrednoj nastavi, stalno ili na zamjenama, u redovnoj nastavi ili produženom boravku.

Također to potkrepljuju većim brojem odslušanih i položenih metodika – no, ne nalazimo nikakvu vezu između, primjerice, metodike nastave TZK  i predavanja matematike. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nadalje, uvjereni smo da izjednačenost tzv. pojačanih učitelja RN s predmetnim učiteljima u vrlo nepovoljan i neravnopravan položaj na natječajima stavlja upravo učitelja sa završenim stručnim studijem traženog predmeta i bitno mu ograničava zapošljivost, premda je po stečenim znanjima i kompetencijama bolji kandidat za radno mjesto učitelja predmetne nastave.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kolege koji već rade na radnom mjestu predmetnog učitelja trebaju na tom radnom mjestu i ostati, ali za sva nova zapošljavanja pozdravljamo ovaj prijedlog izmjena Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi. Trebalo ih je odavno donijeti!"

gs australija
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike