Zmajlović je istaknuo da to Povjerenstvo ima zadatak utvrditi točan broj tih automobila u Hrvatskoj i koja je točno nastala šteta za Republiku Hrvatsku, što se tiče građana i što se tiče državnog proračuna. Rekao je da će nakon toga predstaviti daljnje korake.
Inzistira na zaštiti građana
"No, ono što je moje mišljenje po ovom pitanju je da kada svjesno idete u prijevaru svojih kupaca, svojih klijenata, ne možete tražiti od njih da oni sami vraćaju vozila već kao i neke druge države, tražit ćemo i inzistirati na tome da se svi automobili koji ispuštaju 40 puta više štetnih plinova od onoga što je tvornički deklarirano, da izvole povući s tržišta.
Na tome ćemo inzistirati da zaštitimo naše građane i sve oni koji su uložili svoj novac u takva vozila, s jedne strane, i s druge strane, ne želimo da ta vozila čine štetu i za okoliš", istaknuo je ministar Zmajlović.
Osnovano posebno povjerenstvo
On je 7. listopada najavio da će tražiti odštetu za Volkswagenov eko skandal, ako se optužbe pokažu točnima, te je formirao posebno istražno Povjerenstvo. Naglasio je da je njegovo Ministarstvo u zadnje tri i pol godine napravilo goleme pomake da Hrvatsku učini zelenijom, trudi se čuvati hrvatsku prirodu i bogatstva, pa stoga neće dozvoliti nikome da to uništava za račun svojeg profita.
"Neću dozvoliti da nas bilo tko, pa makar i velika moćna kompanija, kroz prevaru učine suučesnicima trovanja planeta i naše Hrvatske. Slučaj Volkswagen nije samo prevara kupaca, to je i prevara svih građana Hrvatske", istaknuo je Zmajlović.
Opasnost po zdravlje
Podsjetio je da prvi dostupni podaci govore da automobili s programima za lažiranje ispuštaju i do 40 puta više štetnih plinova nego što je dozvoljeno, što predstavlja opasnost po javno zdravlje.
Njemački div automobilske industrije Volkswagen priznao je prije nekoliko tjedana da je 11 milijuna njegovih dizelskih automobila širom svijeta opremljeno uređajima koji omogućuju varanje na eko-testu, zbog čega je kompanija izgubila trećinu tržišne vrijednosti te se suočila i s istragama.