Stanovnici Ploča i okolice "zatrpali" su nas pritužbama na don Petra Mikića, te tvrde da već godinama trpe njegova zlostavljanja koja uredno prijavljuju biskupiji.
"Ivan Ćubelić Vrhunac licemjerja je što generalni vikar tvrdi da nema saznanja o incidentima, a već godinama sluša pritužbe građana", navodi tako jedna čitateljica. Zanimljivo, sličnim nam se neznanjem ispričao kada smo ga zvali u četvrtak, te nas je zamolio da mu damo jedan dan da se upozna s detaljima.
Na koncu nam je poslao priopćenje u kojemu nedostaje niz odgovora. A kad smo ga upitali kako komentira činjenicu da je i sam prozvan zbog licemjerja, odgovara: "Ne mogu to komentirati, imate priopćenje."
Bludnica
Zanimalo nas je smije li Mikić nazivati župljanku bludnicom zato što je razvedena. Odgovara: "Ne možemo komentirati svaku riječ."
A na to što je odbio pokopati ženu samo zato što njen sin nije platio sve potrebne dadžbine, kaže: "To je druga tema, ne mogu o tome bez nadbiskupa (Marina Barišića, op.a.)."
Imamo mlade od kojih neki jedva čekaju da obave krizmu kako bi završili s vjeronaukom, a nažalost i s misomBez komentara je i na zabranu krizme ako se braća i sestre krizmanika ne pojavljuju na vjeronauku, iako se to izravno kosi s pravom na vlastitu vjeroispovijest osoba koje ne pristupaju sakramentu. Nije komentirao ni zabranu krizme dječacima koji briju glave, niti kriterije po kojima se dokazuje da je neko dijete pušilo ili pilo, pa mu se ne dopušta primanje sakramenta!
Nismo u Sibiru!?
Župljanka koja je Ćubelića nazvala licemjerom, ustvrdila je da Mikiću u crkvenim krugovima nitko ne može ništa, niti se išta želi poduzeti jer donosi novac na ovaj način, umnogome sličan reketu! Sudeći po odgovoru mons. Ćubelića, on ostaje nedodirljiv. Pitali smo hoće li ga sankcionirati.
"Pa dobro, nismo u Sibiru da samo o sankcijama govorimo, drukčije su okolnosti ovdje!", odgovara Čubelić. No, možda je najskandalozniji način na koji Nadbiskupija shvaća sankcije koje Mikić provodi nad svojom pastvom.
Dobra nakana, izazovna provedba originalnih ideja
"Župnika župe Ploče don Petra Mikića šira javnost poznaje kao čovjeka ponekad originalnih ideja, s dobrom nakanom u korijenu", navodi se u priopćenju na koje se Mikić poziva.
"No, način provedbe ponekad može biti izazovan i neprihvatljiv", ipak dodaju, te nastavljaju:
"Svako vezanje podjele sakramenata uz novčane darove ili kazne odudara od samoga duha milosti Božje kojoj se u sakramentu otvaramo. Stoga ponovno pozivamo sve svećenike da ljudima pristupaju milosrdnim srcem kako ne bismo zamračili ljepotu vjere čiji smo službenici, a ne gospodari."
Reket i vrijeđanje su, čini se, nesavršenosti:
Isprika zbog nesavršenosti
"Dužnost nam je ispričati se svima koji zbog nesavršenosti nas svećenika trpe kakve neugodnosti. Želimo da pogreške jednih pomognu drugima da ih ne ponavljaju", zaključuje se u priopćenju Splitsko-makarske nadbiskupije.
Što se tiče cijene samog sakramenta, ovo je službeni cjenik.
"Novčana obveza roditelja iznosi 80 kuna, od čega 50 za župne troškove, a 30 za krizmatelja. Sve druge financijske obveze, vezane uz krizmu, neprihvatljive su i odudaraju od duha očinstva kojim bi svećenik trebao pristupati svojim vjernicima", navodi se u priopćenju, uz dodatak da se "pogreške i nesavršenosti ne mogu pokrivati kunama, a poglavito izostanak s nedjeljne mise iskupljivati novcem".
Pa dobro, nismo u Sibiru da samo o sankcijama govorimo, drukčije su okolnosti ovdje
Privođenje u sekularnom društvu, pa...
Službeni naputak biskupije za pripreme i slavlje sakramenta potvrde, koji su nam također poslali, donekle objašnjava zašto Crkva pribjegava prisili kod krizme. Imaju teološke i pastoralne poteškoće, a na putu su i duboke i brze promjene društvenoga, kulturnog i vjerskog konteksta u kojem Crkva danas živi i djeluje.
"U društvu koje se sve manje oslanja na Boga u svakodnevnom životu – to je sekularizacija – teško je naviještati vrijednosti vjere koje zahtijevaju više od deklarativne pripadnosti i povremenog sudjelovanja u obredima, tj. odgojiti mlade za život po vjeri u svim odlukama i ponuđenim izborima", navode. Prisila je, zapravo, pomoć, jer, kako ističu, između ostaloga, "uz znanje je potrebno kod mladih formirati osobna stajališta i izbor vrijednosti", a župnik može promijeniti raspoloženje i privesti krizmanika pravom preobraćenju – svojom ljubavlju.
'Neki mladi jedva čekaju da obave krizmu da bi završili s vjeronaukom i s misom'
"Stvarnost je takova da imamo želju pomoći obiteljima kako bi živjeli po duhu Evanđelja, želimo im biti bliži i pomoći da prihvate u svoj život Krista, a s druge strane imamo mlade od kojih neki jedva čekaju da obave krizmu kako bi završili s vjeronaukom, a, nažalost, i s misom."
Ističu da Isus nije sve ostavio na 12 apostola, nego i na vjernicima laicima.
"Pozvani smo Duhu otvoriti prozore duše i srca. Proslavit će se u nama kao što se je proslavio u mnoštvu djevica, mučenika i svetih ljudi", navodi.