Naime, hrvatski učenici su postigli najlošiji rezultat upravo iz matematike, te je Hrvatska završila na 30. mjestu s 490 postignutih bodova, što je deset bodova manje od međunarodnog prosjeka.
Prof. savjetnik Lidija Blagojević, koja predaje matematiku i informatiku u Drugoj gimnaziji u Osijeku, za Glas Slavonije je komentirala kako su profesori u osnovnoj školi skloniji spustiti kriterij da bi učenici imali dobre ocjene za upis u srednju školu, pa oni u gimnaziju dolaze sa slabim predznanjem. Srednjoškolski program matematike je pak opsežan, a učenici imaju i prevelik broj predmeta i preopširan nastavni program za većinu predmeta, pa ne stignu toliko vježbati matematiku.
"Jesu li današnji učenici gluplji nego što su bili prije? Je li nastavni program prije bio lakši, a profesori sposobniji? Naravno da nisu, međutim, matematika je jednostavno predmet koji se ne može naučiti napamet, koji traži logičko razmišljanje, mnogo vježbanja i ne može se svladati bez kontinuiranog rada", komentirao je predsjednik udruge za promicanje nastave matematike Normala Šime Šuljić.