LOŠE NAM SE PIŠE: /

'Jedna od grana koja bi mogla spasiti gospodarstvo bačena je na koljena. Do potpunog 'zgarišta' imamo mjesec ili dva'

Image

'HTZ, čini se, ne zna funkcionirati izvan okvira zapisanih u pravilnike i zakone od prije mnogo godina, ima problem prilagođavanja tržištu, ne osluškujući i ne osjećajući potrebe turizma.

16.7.2020.
8:57
VOYO logo

"Jedna od važnih grana koje bi mogle spasiti hrvatsko gospodarstvo je bačena na koljena! Dok druge zemlje Europske unije snižavaju PDV, Hrvatska to nije učinila, unatoč stalnim apelima. Također, u vrijeme u koje bi HTZ trebao raditi veliki posao na privlačenju gostiju i pravovremenoj i adekvatnoj komunikaciji, od njih hrvatski turistički djelatnici nemaju baš nikakve koristi", navodi Glas poduzetnika u posljednjem priopćenju za medije.

Tvrde kako Hrvatsku za mjesec-dva čeka "požar u turizmu i ugostiteljstvu".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sada već nije pretjerana tvrdnja: u turizmu i ugostiteljstvu gori požar, a do potpunog zgarišta ima još možda mjesec ili dva. Odbor za turizam i ugostiteljstvo UGP-a stoga traži hitne intervencije Vlade Republike Hrvatske, ministra financija i novog ministra pod čijim će resorom biti turizam. Smatramo kako je nužno sniziti PDV, kao što su napravile i mnoge zemlje Europske unije te donijeti uredbu kojom će banke morati dati moratorije na kredite i leasinge bez naplaćivanja kamata."

'Ključna grana gubi perspektivu'

Turizam i ugostiteljstvo za vrijeme krize COVID-19 su na koljenima. Zarade i novih investicija nema, a banke i leasing kuće ne reagiraju i ne olakšavaju svojim klijentima ovo teško razdoblje, baš naprotiv. Poslovanje tvrtki, obrta, iznajmljivača, event industrije, prijevoznika, brodara i svih ostalih koji žive od turizma, ima za cilj samo dvije stvari: očuvati radna mjesta te očuvati likvidnost tvrtke", navode iz GUP-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zabrinuti su i tvrde kako "ključna grana hrvatskog gospodarstva gubi perspektivu".

"Ako Vlada ne smanji PDV svima u turizmu i ugostiteljstvu na min. 13%, kao najugroženijim djelatnostima te ako ne dođe do ključnih reformi u sektoru turizma, a pogotovo ako dođe do spajanja ministarstava turizma i kulture, za što se nadamo da se ipak neće dogoditi, ključna grana hrvatskog gospodarstva gubi perspektivu i baca se na koljena", izjavio je predsjednik udruge Hrvoje Bujas.

'Što radi Hrvatska turistička zajednica?'

"U ovim postojećim uvjetima, s visokim PDV-om, svakodnevnim otkazima rezervacija usko vezanim za broj oboljelih od COVIDA-19 u Hrvatskoj, sa smanjenim brojem stolova u ugostiteljskim objektima, velikim izdacima za dezinfekcijska sredstva, silnim parafiskalnim nametima od kojih se ne odustaje kao da živimo jednu od najboljih turističkih sezona - za preživljavanje ima sve manje šanse. Uz to, država je odustala od rješavanja problema moratorija na leasinge. Intervencija je stoga nužna! Zapravo, bila je nužna već jučer.

Za to vrijeme u kojem je grana koja pokreće hrvatsko gospodarstvo pred propasti, pitamo se što radi HTZ?".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oni se, kažu, ponašaju kao da se ništa ne događa. "I dalje snima spotove i skupe reklame na plažama, sa suncobranima, škampima na buzaru, na otocima i gradovima na Jadranu. Baš kao da se ništa ne događa. Izostala je njihova pravovaljana reakcija, a svakako, sada više nego ikada, i nužna reorganizacija i smanjenje broja turističkih zajednica. Njihov broj, s ukupnim brojem zaposlenih, za mjesec dana će premašiti brojku preživjelih tvrtki koje posluju u turizmu i ugostiteljstvu! Hrvatska turistička zajednica se bori s turizmom, ne za turizam", izjavila je Gordana Fabijanić, članica Odbora za turizam udruge Glas poduzetnika.

'Trebaju nam brze medijske reakcije'

"U razdoblju kada se cijeli svijet nastoji prilagoditi novoj situaciji, kada države smanjuju stopu PDV-a, balansiraju između epidemioloških mjera i spašavanja gospodarstva, Hrvatska nikako ne čini dovoljno. Ne trebaju nam sada slike plaža Hrvatske turističke zajednice, trebaju nam brze medijske reakcije, transparentnost u komunikaciji s gostima, fleksibilnost, artikulirana i ciljana kampanja prilagođena turizmu za vrijeme epidemije. O radu HTZ-a možemo reći kako ovisi proračun RH, likvidnost mnogih tvrtki i obrta, opstanak velikog dijela gospodarstva Hrvatske, a svakako bi trebala ovisiti i njihova radna mjesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

HTZ, čini se, ne zna funkcionirati izvan okvira zapisanih u pravilnike i zakone od prije mnogo godina, ima problem prilagođavanja tržištu, ne osluškujući i ne osjećajući potrebe turizma. HTZ je trom sustav uljuljkan u valove prekrasnog mora i plaža.

Podsjetimo, više je odjeka u stranim medijima imao UGP svojom objavom o sigurnosti i trudu hrvatskih turističkih radnika, nego HTZ u ova tri pandemijska mjeseca", zaključuje Glas poduzetnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo