Dnevnik.hr razgovarao je s Ljlljom Vokić koja nakon 42 godine na jesen odlazi u mirovinu s mjesta ravnateljice Sedme zagrebačke gimnazije, koju je vodila posljednjih 17 godina.
Znači li veliki broj odlikaša da zaista imamo tako izvrsne učenike ili te silne petice nisu pravi odraz znanja?
'U sedmom i osmom razredu učenici shvate da se na temelju ocjena moraju upisati u srednju, pa počnu više učiti, a i roditelji počnu puno više voditi računa o djeci. Bude malo i profesorskog 'navlačenja ocjena'.'
Ovakva državna matura, prema Vašem mišljenju, ima li smisla?
'Ja sam od samih početaka bila protivnik državne mature organizirane na ovakav način jer sam smatrala da je to gubitak novca, osobito od kada su svi fakulteti skoro uveli svoje prijemne ispite. Mi radimo jedan beskoristan posao koji košta, profesori dežuraju bez da im se plati, a u NCVVO-u je zaposleno puno ljudi. Mislim da bi trebalo napraviti jednu jasnu evaluaciju da se vidi što je državna matura konkretno napravila, a ja mislim da nije ništa.
Organizirala bih je na način da se po završetku srednje škole prijavite Centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja i birate između četiri područja - humanističko, umjetničko, jezično i prirodoslovno. Dakle, osoba koja će studirati Glazbenu i likovnu akademiju zaista ne mora polagati ispit iz matematike.
Kako gledate na tim ministra Mornara koji treba smanjiti broj predmeta, pa i knjiga za učenike?
'Nikad ne bih smanjila broj knjiga, nego program. Potrebna je programska reforma. Recimo, u udžbeniku iz biologije ima puno termina koji se uče na Medicinskom fakultetu, a ne u srednjoj školi.'
I vječno pitanje besplatnih uđbenika. Prvi ste ih uveli. Koliko je to tada koštalo? Kolika bi bila cijena udžbenika za cijelu državu danas, prema Vašoj procjeni?
'Cijena nije kontrolirana i to je problem. Mi smo plaćali 52 milijuna kuna za sve učenike, a sada je možda i deset puta više. Ja mislim da se oni danas mogu dobiti za 100 - 120 milijuna kuna.'
Cijeli intervju možete pogledati ovdje.
Dnevnik.hr/Danas.hr