Po savskom mostu svakodnevno prolaze tisuće pješaka i biciklista, dok su o njemu osobito ovisni stanovnici zagrebačkog kvarta Kajzerica jer je njima preko mosta najlakši put do tramvaja. Ana Gugić, predsjednica Mjesnog odbora Kajzerice, stručnjakinja je za projektiranje mostova.
"Sami ležajevi mosta na kojima leži nosiva konstrukcija, odnosno ploča po kojoj se ljudi kreću - su potpuno truli. Može se sići ispod mosta i vidjeti da se oni mogu rukom mrviti. Sad, u kojem trenutku bi oni mogli popustiti potpuno, nitko ne može reći", govori Gugić za HRT.
Osim što most može popustiti, tu su i rupe koje su se otvorile na nogostupima koje su jednostavno prekrivene čeličnim pločama. To je prilično nesigurno rješenje pa je zbog toga postavljena i privremena ograda. Zbog svega navedenog, inicijativa "Zagreb te zove" se obratila građevinskoj inspekciji.
'Zadnja inspekcija bila je prije dvije godine'
"Iz njihova odgovora se sve vidi, a ništa se ne vidi. Tražili smo datum. Po svemu sudeći, zadnja inspekcija je bila 2018. godine, a sad je 2020. Tražili smo i da nam dostave kopiju rješenja", kaže Gordana Pasanec.
Inspekciji je upit poslao i HRT-u te je dojam sličan - nema odgovora na pitanje kada je posljednji nadzor obavljen. Iz Državnog inspektorata RH kažu: "Usmenim rješenjem putem zapisnika vlasniku je naređeno označavanje građevine opasnom, kao i postavljanje ograde u svrhu fizičkog sprječavanja korištenja pješačkih staza do otklanjanja nepravilnosti."
Sanacija Mosta mladosti tek 2021.
Grad Zagreb poslao je pisani odgovor u kojem naglašavaju da su dobili projektnu dokumentaciju i da je postupak javne nabave pri kraju. Spominju da je još potrebno potpisati ugovor s dvije tvrtke koje su skupa pobijedile na natječaju. Jedna od izabranih firmi je sanirala Most slobode, a trenutačno izvode radove na Mostu mladosti.
27.08.2020., Zagreb - Guzva i prometni zastoj radi zvodjenja radova sanacije juznog vijadukta Mosta mladosti. Photo: Igor Kralj/PIXSELL
"Prije samog početka radova potrebno je pokrenuti postupak za odabir glavnog stručnog nadzora, geodetskog nadzora, koordinatora zaštite na radu i projektantskog nadzora. Odmah po odabiru svih preostalih sudionika u sanaciji pristupit će se izvođenju radova", rekli su iz Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet.
HRT neslužbeno doznaje da će radovi na sanaciji Mosta mladosti, usprkos tome što su iz Grada tražili da počnu ove godine, početi najvjerojatnije 2021. Razlog se krije u zauzetosti radnika.