Obrazovni sustav se ponovno suočio sa svim svojim kaosom koji se naravno lomi preko leđa učenika, studenata i roditelja koji taj kaos plaćaju.
Državnu maturu na jesenskom je roku palo 5178 maturanata, među kojima 181 gimnazijalac.
A na vidjelo je izašla i činjenica da je na fakultetima
ostalo čak 11.251 prazno mjesto.
Samo na osam javnih sveučilišta nakon oba upisna roka ukupno je
ostalo nepopunjeno oko šest i pol tisuća mjesta. Na Sveučilištu u
Zagrebu tako je gotovo tri tisuće mjesta ostalo prazno, na
Splitskom sveučilištu oko 700, a u Zadru oko 500.
Ministrica obrazovanja Blaženka Divjak za to optužuje sveučilišta pa kaže da su taman svi učenici položili maturu i dalje bi ostalo šest do sedam tisuća nepopunjenih mjesta.
Situaciju u obrazovnom sustavu u RTL Direktu komentirao je Marko Matijević, glavni urednik portala Srednja.hr koji se bavi problemima u školstvu i visokom obrazovanju,
"Ministrica je u pravu kada govori da se sveučilišta razbacuju s kvotoma, ali treba se zapitati gdje je država koja subvencionira ta sveučilišta", ističe Matijević.
Ministrica Divjak kaže da ne može utjecati na kvote jer su sveučilišta autonomna.
"Autonomnija nije zamišljena da možete pumpati neke kvote i tražiti od države da vam to plaća. Sveučilišta povećavaju kvote jer prema upisanom studentu dobiju određenu subvenciju od države. I što se događa, s jedne strane imamo strelovit pad demografije, a s druge strane se kvote povećavaju. Svaki fakultet brine za sebe, a na kraju dana ispaštaju budući studenti, tj. maturanti, koji misle da je puno kvota i da se svi mogu upisati gdje žele, a ne mogu jer nisu zadovoljili rezultate na državnoj maturi", rekao je Matijević.
Očito postoji neki problem i s državnom maturom, 30 posto više učenika je palo nego lani. Je li preteška ili je školovanje do mature nedovoljno dobro? Oboje, smatra Matijević.
"Kako ćemo mi učenike pripremati za državnu maturu? Velik dio školskog sustava sada je orijentiran prema državnoj maturi, odnosno rezultatima na njoj. U istom trenutku nutku ne dobiju povratnu informaciju kakvo je njihovo znanje jer ocjene u svim školama nisu usporedive. Veliki izazov je zato napraviti standardizaciju", rekao je.