Kad vam zatreba liječnik, a u domu zdravlja vam svi zalupe vrata pred nosom, tada vam – kao što se to ovih dana dogodilo jednoj Zagrepčanki – ne preostaje drugo nego uputiti se ravnatelju ili jednostavno odustati od potrage. Iako svatko zakonski slobodno može izabrati liječnika obiteljske medicine, u kvartovima gdje liječnika ima nedovoljno, s obzirom na broj stanovnika, lako se dogodi da liječnik pacijentu kaže kako ga ne može uzeti jer je pretrpan pacijentima.
Preko pola grada do liječnika?
"Pokucala sam na sva vrata u Domu zdravlja u Sopotu i svuda sam dobila odbijenicu. Moja se 89-godišnja majka preselila u Novi Zagreb i mora promijeniti liječnika, ali to očito nije moguće. Pa ona ne može doktoru ako do njega mora prijeći pola grada!", žali se jedna Zagrepčanka, koju su, kako je kazala, odbili u čak pet ordinacija. Pokušala je problem riješiti i pomoću ravnatelja, no do njega nije uspjela doći. Na kraju ju je spasila jedna novootvorena ordinacija u koju je prijavila majku.
Dokaz je to da Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje davanjem koncesija nije uspio u nakani da višak pacijenta s jednih liječnika prebaci na one koji ne ispunjavaju normu.
Ravnatelj Doma zdravlja Zagreb-Centar Dalibor Drugović tvrdi da u Novom Zagrebu nema previše Na spomenutoj lokaciji ima nekoliko ordinacija koje primaju pacijente.pacijenata niti manjka liječnika.
"Na spomenutoj lokaciji ima nekoliko ordinacija koje primaju pacijente, a uskoro ćemo i u Središću imati mogućnost ekipiranja novog tima obiteljske medicine", kazao je Drugović za Novi list.
Muke na Kajzerici
Ističe kako u kvartovima gdje nedostaje liječnika imaju problem s uvođenjem novih timova, jer pacijenti nerado mijenjaju liječnika. Kao primjer navodi slučaj na zagrebačkoj Kajzerici, gdje su pokušali uvesti još jedan tim. Ondje, kažu, pacijenti nisu željeli prijeći u drugu smjenu, pa liječnik, kojem je potrebno najmanje 580 pacijenata, ne može prikupiti dovoljan broj.
Istovremeno, HZZO je već upozorio liječnike koji imaju previše pacijenata da će im, ako ne smanje broj na propisani standard, reducirati mjesečne glavarine. Također su od njih tražili da svoje pacijente pismeno obavijeste da mogu promijeniti liječnika, te koji im je najbliži "slobodni" liječnik. Takav način rješavanja problema, čini se, baš i nije učinkovit.