Foto: RTL
KROV OD 155 TONA PRIJETI PADOM NA ZAGREBAČKU ŽILU KUCAVICU: Mornarička zgrada u Vukovarskoj pretrpjela je velika oštećenja
Nije poznato koju su naljepnicu statičari dodijelili zgradu nakon zagrebačkog potresa, niti jesu li je pregledali nakon nedavnih potresa u Sisačko-moslavačkoj županiji. Foto: RTL
Foto: RTL
Inače, ova zgrada nalazi se u neposrednoj blizini Zagrepčanke, a među žiteljima metropole poznata je pod nadimkom "Mornarička zgrada". Foto: RTL
Foto: RTL
Zgradu je za potrebe Vojne mornarice 1956. projektirao poznati arhitekt Stanko Fabris, a osmerokatni objekt s dvije terase prepoznatljiv je i po svome valovitom krovu koji se nadvija nad njime. Foto: RTL
Upravo taj prepoznatljivi simbol težak 155 tona prijeti padom s gotovo 30 metara visine na prolaznike na vrlo prometnoj ulici te na kiosk koji je postavljen ispred zgrade te zbog opasnosti zatvoren. Foto: RTL
Foto: RTL
Mornarička zgrada izgrađena je gotovo čitavo desetljeće prije donošenja prvih standarda protupotresne gradnje u Jugoslaviji, koji su postali nužnost nakon potresa koji je 1964. sa zemljom sravnio Skopje. Foto: RTL
Jednostavni detalji i otvorenost prostora same Mornaričke zgrade koja u dotadašnjoj arhitekturi nije bila viđena sada stvaraju probleme, jer su nosivi stupovi krovne konstrukcije pukli ili su izvijeni izvan točke elastičnosti. Foto: RTL
Još je potres koji je pogodio Zagreb 22. ožujka prošle godine ostavio traga na objektu, no s daljnjim slabijim ili jačim podrhtavanjima stanje se pogoršava. Foto: RTL
Zgrada u Vukovarskoj ulici 52 u Zagrebu ograđena je za pješake jer s krova prijeti pad instalacije teške 155 tona. Zgrada na raskrižju sa Savskom i stupovi na krovu oštećeni su još u zagrebačkom potresu u ožujku, a čini se da su novi potresi samo još više oštetili u najnovijim podrhtavanjima tla. Foto: RTL
No, niti tijekom desetljeća nisu pronađeni načini kako statički ojačati zgradu i učiniti je otpornijom na potrese i sigurnijom za život i rad. Foto: RTL
Foto: RTL
Foto: RTL
Foto: RTL
Nije poznato hoće li se deseci stanara morati iseliti te hoće li poslovni prostori u prizemlju zgrade morati biti zatvoreni do daljnjeg. Foto: RTL
Prometno redarstvo ogradilo je čitav nogostup desetak metara od same zgrade kako u slučaju urušavanja odlomljene leteće krhotine ne bi ozlijedile pješake. Foto: RTL
Foto: RTL