Nakon što je Europska komisija odlučila produljiti koncesijski ugovor za Istarski ipsilon, stvoreni su svi preduvjeti za probijanje druge cijevi jednog od najpoznatijih hrvatskih tunela - Učke. U koncesionaru, Bina-Istri pozdravljaju odluku temeljenu na pozitivnoj ocjeni Ureda za tržišno natjecanje u Bruxellesu te najavljuju da će na projektu vrijednom 197 milijuna eura u sljedeće tri i pol godine biti zaposleno više od 1000 građevinskih radnika.
Povećanje BDP-a
"Ova investicija, odnosno faza 2B2-1 obuhvaća izgradnju nove tunelske cijevi dužine 5,6 kilometara s preko kilometar poprečnih komunikacijskih cijevi, 1,9 kilometara dionice autoceste s istarske strane, 500 metara portalne površine s kvarnerske strane, kao i novo odmorište s pratećim sadržajima, isto tako s kvarnerske strane. Faza 2B2-1 predstavlja najkompleksniju dionicu Istarskog ipsilona koju koncesionar pretvara u autocestu, a sve zbog potrebe bušenja nove tunelske cijevi bez obustave prometovanja postojećom, znatnog geološkog rizika zbog nestabilnosti tla i stijenske mase te velikog broja cestovnih objekata. Ova faza za koju je koncesionar uspio dovršiti sve tehničke pripreme donosi višestruke koristi široj zajednici. Izgradnjom druge cijevi, tunel Učka postiže najveće EU sigurnosne standarde prometovanja cestovnim tunelima, a dovršenjem punog profila autoceste na istarskoj strani značajno se utječe na smanjenje broja prometnih nezgoda povezanih s prometovanjem na dionicama u poluprofilu. Ova investicija će još pojednostaviti putovanje, svakako imati snažan utjecaj na povećanje domaćeg i turističkog prometa. Gradnja ove dionice će zasigurno izravno pridonijeti povećanju BDP-a zbog angažmana velikog broja domaćih građevinskih tvrtki što predstavlja izazov koncesionaru zbog nedostatka velikih hrvatskih kompanija s jakim referencama na sličnim projektima", priopćili su iz Bina-Istre.
Radovi bez državnih jamstava
Novi list doznaje kako cjelokupni projekt, odnosno faza 2B2-1 obuhvaća 8010 metara buduće autoceste, odnosno izgradnju čvora Vranje, punog profila autoceste između tog čvora i tunela, drugog vijadukta Zrinšćak te probijanje 5630 metara druge cijevi tunela Učka, zajedno s poprečnim spojevima između dvije tunelske cijevi te njihovo spajanje na postojeću cestovnu mrežu.
Radovi bi trebali započeti krajem ove godine i trajati ukupno 42 mjeseca. Koncesijski ugovor je produljen do 2027., a Europska je komisija procijenila da u tom periodu neće doći do narušavanja tržišne utakmice zbog odgovarajuće visine ulaganja. Očekuje se da će Bina-Istra uskoro zaključiti ugovore o financiranju s komercijalnim bankama, kako projekt ne bi bio financiran državnim jamstvima.