Ove subote ipak neće biti kaosa u zračnom prometu, jer su kontrolori leta odustali od štrajka. Odnosno vjerojatno će biti kaosa, jer je tako u svim zračnim lukama svuda u svijetu - ali neće biti otkazano 50% letova kao što se najavljivalo.
Gubitak po danu štrajka iznosio bi 2,3 milijuna kuna. Kontrolori leta bune se jer su preopterećeni, bune se jer ih je premalo, a posla previše, bune se jer nakon smjene nemaju dovoljno vremena za odmor. Nastavljaju pregovarati s Upravom kontrole zračne plovidbe. Kažu da je štrajk i dalje opcija i da neće odustati od zahtjeva - traže odmora koliko imaju europski kolege i traže usklađivanje plaća s inflacijom.
I makar mnogi ovih dana izvještavaju populistički u stilu - ma što se oni bune, pa imaju plaću 40 000 kuna - to nije baš tako. Niti svi imaju tolike plaće, niti stoji argument da se ljudi nemaju pravo buniti jer dobro zarađuju. To je jedan od najstresnijih poslova na svijetu, ne dopušta pogrešku, ni loš dan, to su ljudi koji uvijek moraju imati maksimalnu koncentraciju i u čijim su rukama ljudski životi.
"Može se reći da pucamo po šavovima, najteže u poslu su izvanredne situacije. One mogu biti tehničke prirode ukoliko dođe do kvara zrakoplova u zraku. Može biti medicinske prirode ako dođe do ugrožavanja zdravlja putnika ili posade ili ne daj Bože pilota. I ponekad vremenske neprilike koje jako kompliciraju", govori Davorin Šprljan, kontrolor leta.
"Taj stres uspijevamo amortizirati, ali tijelo pamti i zbog toga imamo povećan broj ljudi koji su oboljeli. Imamo jako puno ljudi koji imaju problema sa štitnjačom, krvnim tlakom, krvožilnim sustavom, patimo od bolova u kralježnici", zaključuje Šprljan.