U Končaru je održana konferencija za novinare kao reakcija na ''netočno i tendenciozno informiranje javnosti'' od predstavnika nekoliko sindikata koji djeluju pri Hrvatskim željeznicama.
arti-201003170102006Na konferenciji su bili predstavnici Koncerna, i to predsjednik Uprave Končara Darinko Bago te članovi Uprave Marina Kralj Miliša, Davor Mladina i Jozo Miloloža.
''Pokušavaju nam podmetnuti neefiksanost, a mi 50 posto prihoda ostvarujemo na svjetskom tržištu i ostvarujemo rast dobiti iz godinu u godinu'', poručio je Bago, te argumentima pobio 'neistine' plasirane u medijima.
''Prigovara nam se da HŽ-u prodajemo usluge i opremu i do 30 posto skuplju nego što to činimo kupcima u inozemstvu, što također nije točno. Ugovor za izgradnju prototipa tri vlaka vrijedan je 115 milijuna kuna, što je konkurentna cijena za usporedive modele vlakova. Ti podaci objavljeni su javno i ugovor je potpisan transparentno'', rekao je.
Predsjednik Uprave osvrnuo se i na izjave da niskopodni vlak Končara neće biti u skladu s europskim standardima.
''Naprotiv, prototipovi vlakova izrađeni su prema najvišim standardima tako da mogu ispuniti poslovni cilj tvrtke, a to je izvoz ovog proizvoda u cijeli svijet'', poručio je Bago.
Reakcija uprave Končara na lažne navode bila je oštra, a Bago je problematizirao i moguću pozadinu ove priče.
''Zanimljivo je kako ovih dana stručni časopisi u inozemstvu izvještavaju da zbog naglog smanjenja potreba za javnim prijevozom već proizvedene lokomotive čekaju kupce na livadama'', rekao je.
arti-201003150282006Konferenciji su, osim članova Uprave Končara, prisustvovali i Vedran Dragičević , predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske, Josip Juričić , regionalni povjerenik SMH za zagrebačku regiju, Slavica Pranjić predsjednica Koordinacije SHM Končar, te Zvonimir Sajko, tajnik Koordinacije SHM Končar, koji su prethodno zatražili sastanak s Upravom Končar– elektroindustrijeu radi pojašnjenja iznijetih optužbi sindikata koji djeluju pri Hrvatskim željeznicama.
''Nije dozvoljeno i nije u redu da proklamiramo svoje, a onda tražimo da se kupuje strano. Ovdje sam prvenstveno zbog 4200 radnika Končara, jer kad bi on, kojim slučajem, izgubio ove poslove ugroženo bi bilo desetak tisuća ljudi. Nije ovdje riječ samo o Končaru, već i o Đuri Đakoviću i drugim domaćim tvrtkama koje sudjeluju kao kooperanti. Uništavamo 'mercedese svoje industrije', a ne znam zašto i zbog čijih interesa'', poručio je Dragičević.
Dodao je da ''pljucamo po sebi, a sve s ciljem da bi neki pojedinci dobili proviziju u svoj džep''. Dragičević smatra da je to spin zainteresiranih grupa koje pokušavaju za svoje interese iskoristiti stanje u državi i tešku gospodarsku situaciju kako bi izvršili pritisak na Vladu i u inozemstvu kupili 35 lokomotiva vrijednih 200 milijuna eura.