Dr. sc. Ivana Bašić s Odsjeka za anglistiku Filozofskog fakulteta u Zagreba kritizirala je preporuku Ministarstva obrazovanja za preporučeni broj radnih sati koje bi dijete trebalo provesti učeći na daljinu.
Treba skratiti nastavu
"Meni se ta preporuka čini nerealnom jer ona ide za tim da ide usporedivo vremenu koje djeca pojedinog uzrasta provode u školi. To nije usporedivo jer ovo je koncentrirano samostalno vrijeme gledanja u kompjutor, pisanja, čitanja, slušanja, koje nije usporedivo s nastavom provedenom u učionici gdje ima puno više dvosmjerne komunikacije, praznog hoda u kojem se djeca nasmiju... Po mom mišljenju, ovo vrijeme u koncentriranoj nastavi kod kuće bi trebalo biti znatno kraće", kazala je dr. sc. Ivana Bašić u emisiji U mreži Prvog na HRT-u.
Neki nastavnici ne odustaju od koncepta da prođu cijelo gradivo
Dodala je i da je najveći izazov odabrati i odmjeriti količinu sadržaja, te da iz razgovora s roditeljima čuje da neki nastavnici ne odustaju od koncepta da prođu cijelo gradivo.
"To je nerealno. Od nečega se treba odustati, treba biti razuman, pronaći način kako postići osnovne ishode učenja da bude svrsishodno, primjereno dobi djeteta, a ne gomilati činjenice. Treba puno više vježbe i ponavljanja i ne brzati s gradivom. Moramo gledati da ta nastava izgleda kao da učenike pripremamo na studije tog jednog predmeta već da se pitamo što je od te struke relevantno za opću populaciju", rekla je Bašić.
Učenici su pod velikim stresom i treba sve uzeti u obzir
Glavna tajnica Sindikata hrvatskih učitelja Ana Tuškan, pak, kazala je kako je nova situacija izazovna za sve koji rade u školama.
"Sve što učitelji i profesori rade rade majčinski ili očinski, prijateljski, profesorski, s puno ljubavi strpljenja i razumijevanja i uz sve to moraju sagledati stvarnu situaciju, a to je da smo u epidemiji, da neki ljudi razmišljaju o tome kako će platiti račune i nastaviti svoje živote. Učenici su pod velikim stresom i treba to sve uzeti u obzir, vrlo zahtjevna situacija, a oni s obzirom na sve dobro savladavaju", navela je Tuškan.
'Svaki učenik dobit će barem dvije ocjene'
Savjetnik ministrice obrazovanja Marko Košiček rekao je da su se u prvom tjednu borili s tehničkim problemima, koji su i dalje prisutni, ali u manjem obimu i brže se mogu riješiti. Istaknuo je da je pred Ministarstvom veliki izazov - vrednovanje učenika.
"Bit će ocjenjivanja. Svaki učenik dobit će barem dvije ocjene, ali neće biti klasičnim načinom - pismenim ili usmenim putem. Jedna od ocjena bit će ocjena iz zalaganja, aktivnosti, a druga iz jednog malo složenije projekta zadatka gdje nije cilj provjeriti poznaje li učenik određenu definiciju, činjenično znanje, već sve što je radio u nekom duljem razdoblju integrirati u jedan projekt", kazao je Košiček.
Tuškan je rekla da se njoj upute o vrjednovanju učenika čine kao da lebde u nekom ružičastom balonu, imune na koronu, potres, situaciju da oba roditelja rade, da neka djeca rade u disfunkcionalnim obiteljima... Smatra da je bitno da se naprave online konzultacije koje će uključivati sve predviđene načine vrjednovanja i da se svi, i roditelji, i učenici i struka, mogu očitovati što misle o tome.
Situaciju s koronavirusom u Hrvatskoj i svijetu iz minute u minutu možete pratiti OVDJE.