problematične konotacije /

Kome pripadaju 'Ostaše'? Kako je zbog jedne majice priča o perspektivnoj Hrvatskoj izgubila smisao?

Image
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL/Facebook/Ilustracija

Izabrati 'Ostaše' za ime serije koja bi donosila priče o poduzetnicima u Hrvatskoj pokazalo se dobrom odlukom

24.7.2018.
8:19
Ivo Cagalj/PIXSELL/Facebook/Ilustracija
VOYO logo

Više od dvjesto četiri tisuće ljudi u posljednjih deset godina odselilo je iz Hrvatske. Brojke su to Državnog zavoda za statistiku koje pokazuju trend opadanja broja stanovnika Hrvatske. 

A to opadanje će se, kako trenutno izgleda, nastaviti. Naime, istraživanje portala Moj Posao navodi da većina Hrvata bježi u druge zemlje EU zbog boljeg standarda, svjetonazora i moralnih vrijednosti. Pridodajmo toj konstelaciji prioriteta i bolju zaradu, zaključit ćemo da je odlazak iz Hrvatske isplativiji nego ostati živjeti u njoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potvrdit će vam to i poneki susjed ili kolega koji je trbuhom za kruhom otišao u inozemstvo. Reći će kako se živi, ali i radi, kako se zarađuje, ali i troši. Izustit će i u jednom trenu da se vjerojatno više nikada neće vratiti natrag ili eventualno kada uhvate neku njemačku mirovinu. 

Ali, ima i onih koji "Ostaše" u Hrvatskoj. Skovao se taj famozni "Ostaše" koji je postao priča o potrazi za prilikom. I to priča Mirka Logožara, mladića s kojim smo razgovarali točno u ovo vrijeme prošle godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

One se, naime, upustio u snimanje serije "Ostaše" koja, kako nam je tada rekao, prati priču o pokretanju tvrtke koja je nastala iz Mirkovog projekta Eat Different, ali i donosi priče drugih poduzetnika koji su odlučili svoju sreću pronaći u Hrvatskoj. 

"Postoje poduzetnici diljem Hrvatske koji su uspjeli od nule i želim otići do njih, intervjuirati ih i dobiti sve savjete i smjernice važne kod pokretanja vlastitog posla, a posebno se osvrnuti na negativne strane pokretanja posla, situacije kada je zapelo i kako su ih prebrodili. 

Smatram da velika većina priča o uspjehu nikada ne priča o negativnoj strani i situacijama kada su bili pred raspadom sistema, svi samo pričaju o uspjehu. Želim od njih dobiti i negativnu stranu priče.

Želim stvoriti jedan praktičan vodič za pokretanje vlastitog posla u Hrvatskoj s objektivnog gledišta i kroz jednu pozitivnu priču pokazati da se može. Jedna od motivacija je svakako količina ljudi koji odlaze, pogotovo mojih prijatelja jer ovdje jednostavno nisu vidjeli perspektivu", kazao je Mirko.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izabrati "Ostaše" za ime serije činilo se dobrom odlukom, možda čak i predobrom. Pitanje prošlosti i ustaštva bilo je jedno od gorućih pitanja u našoj državi, a riječ "Ostaše", eto baš se nezgodno može povezati s ustaštvom. Nije dugo trebalo da to neki shvate. 

Više od dvjesto četiri tisuće ljudi koji su u posljednjih deset godina odselili iz Hrvatske postali su tema kojojm se pozabavio i kardinal Bozanić. On je nedavno pozvao Hrvate da "ako vole Hrvatsku" ostanu u njoj, nakon čega je, eto baš nezgodno, internetom počela kružiti  fotografija časne sestre Zvonimire Nimac u majici na kojoj piše "Ostaše -U- Hrvatskoj" i koja u sredini ima ilustraciju crveno-bijelog grba s početnim bijelim poljem, istaknutog unutar velikog slova U.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Poruka koju želim poslati je da se i ovdje može uspjeti i to je glavna ideja Ostaša", riječi su to ne od časne sestre Nimac, već Logožara koji je istupio javno nakon što je majica postala popularna kod mnogih. 

"Ne mogu i ne želim utjecati na pojedince koji o svom trošku rade tiskane materijale koji sadrže riječ Ostaše, ali mi nije ugodno kada se ta riječ krene prikazivati u potpuno krivom svjetlu, kao što je to sada slučaj. S druge strane, nemam autorska prava na riječ kao ni pravo da ikome zabranim slobodu govora i izražavanja, ali se čvrsto ograđujem od prikazanih interpretacija", poručio je Logožar prije koji dan te naveo kako sada traži drugo ime za seriju.

Sudionike serije, kako kaže, ne želi dovesti u situaciju da ih se povezuje s bilo kakvim negativnim konotacijama, s kakvim bi ih se moglo povezivati. "Ostaše" u Hrvatskoj s plemenitom namjerom, ali je i ona, ironije li, krivo protumačena. Sve to zahvaljujući jednoj majici. 

Ipak, poneka lekcija se na kraju iz svega može izvući. Ako vam ikad zatreba dobra PR služba za, recimo, potrebe kampanje za sprječavanje odlaska Hrvata iz domovine, pronaći ćete je u najbližoj župi. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo