SUROVI UVJETI /

Koliko je vozača autobusa starijih od 7O? Brojka se ne zna, ali jedno je sigurno: 'Pitanje je vremena kada će nekog autoprijevoznika zadesiti tragedija'

Od mirovine ne mogu preživjeti jer su često prijavljeni na minimalac pa su prisiljeni vratiti se za volan, a ni jedna kontrola nema cijeli uvid

11.8.2022.
23:23
VOYO logo

Vozač poljskog autobusa koji je izletio s autoceste  A4 između čvora Breznički Hum i čvora Komin, imao je 72 godine.  Mnogi su istaknuli kako je to prevelika dob za vožnju, osobito na tako dugoj relaciji, k tome još i noću, no čini se da je takva realnost i u Hrvatskoj.  U sindikatu za RTL ističu kako je glavni problem što su mnogi prijavljeni na minimalac.

Image
DAN NAKON TRAGEDIJE KOJA POTRESLA HRVATSKU /

Pojavili se problemi u očevidu, nisu mogli očitati brzinu; Vlasnik autobusa u očaju: 'Ljudi, nemojte me mučiti... Moj život se raspao!'

Image
DAN NAKON TRAGEDIJE KOJA POTRESLA HRVATSKU /

Pojavili se problemi u očevidu, nisu mogli očitati brzinu; Vlasnik autobusa u očaju: 'Ljudi, nemojte me mučiti... Moj život se raspao!'

"Njihova mirovina na temelju tih malih prijava je zaista minimalna. I ti su ljudi, realno, ne mogu živjeti od tih mirovina. I oni su prisiljeni, ako su u zdravstvenim uvjetima takvim da mogu nastaviti raditi, da se ponovno uhvate tog posla. A tu je i zakonodavac omogućio da uz primanje svoje mirovine oni četiri sata još mogu raditi", kaže nam Miljenko Gorčnin, predsjednik Hrvatskog sindikata vozača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najslabije se kontroliraju putnički autobusi

Zakon doduše propisuje i koliko smije voziti u komadu te koliko ukupno, ali prečesto je to mrtvo slovo na papiru.  U Hrvatskoj, doznaje se, stariji vozači u mirovini najčešće voze upravo putničke autobuse, koji se najmanje kontroliraju pa se tek može nagađati kakva je činjenično stanje na hrvatskim prometnicama,  U Hrvatskoj ne postoji nacionalni registar vozača. Ne znamo koliko ih je točno na prometnicama, tek je procjena da ih je 70-ak tisuća. Ne znamo kojih su godina. A ne znamo ni tko ih kontrolira s obzirom na to da inspekcija rada nema uvid u tahograf, a inspekcija prometa u ugovor o radu. Pa ni jedna inspekcija, zapravo, nema cijelu sliku o radu vozača.

Iako prolaze rigoroznije liječničke preglede minimalno svakih pet godina, u njima nedostaje test na bolest spavanja, pojašnjava profesor s Fakulteta prometnih znanosti. "Problem je u Hrvatskoj što nema testa na apneju što je u skladu s eu direktivom a nijemci su otkrili da je to ogroman problem vozača", kaže Rajko Horvat, profesor na Fakultetu prometnih znanosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukinut im beneficarani staž, kontrole su raspodjeljene...

Vozačima je ukinut i beneficirani radni staž. Ali to je samo vrh sante leda loših uvjeta koji mogu kulminirati tragedijom poput ove s poljskim autobusom, kaže nam jedan od vozača.

"Pitanje je kad će se to desiti i nekom našem prijevozniku. Bez obzira bilo to u Hrvatskoj ili bilo to bilo gdje vani. Jednostavno, pritisci su veliki. Nažalost, radne snage kao i u većini drugih zanimanja je vrlo malo, a mladost treba motivirati", kaže nam Mario Pražev, vozač autobusa koji je na cestama već 28 godina. "Od toga sam 24 godine profesionalni vozač. Mogu li se zamisliti da budem vozač i sa 72?Ne rado", kaže.

.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo