'TO JE MOGLO BITI ZBUNJUJUĆE' /

Kako je došlo do stravične tragedije u Novskoj i zašto vlak nije stao? Odgovor možda leži 10 kilometara dalje

Odgovor možda leži 10 kilometara dalje, na kolodvoru u Okučanima. Kako RTL neslužbeno doznaje, izlazna signalizacija ondje već danima ne radi ispravno

10.9.2022.
22:29
VOYO logo

Cijeli dan javnost i istražitelji pokušavaju doznati što je dovelo do teške željezničke nesreće u kojoj je život izgubilo troje ljudi. Dva i pol kilometra prije susreta s teretnim vlakom, svijetlilo je crveno i strojovođa putničkog se morao zaustaviti, međutim, nije se, javlja RTL.

"Strojovođa mora svaki puta kada dobije informaciju o tome da se nešto događa, da mora usporiti, on mora to potvrditi na posebnom tipkalu u upravljačnici da je primio informaciju", objašnjava profesor na Katedri za tehniku željezničkog prometa Fakulteta prometnih znanosti Mladen Nikšić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
STRAŠNO /

Stravične slike s mjesta nesreće u Novskoj: Vagoni su u potpunosti izašli s tračnica

Image
STRAŠNO /

Stravične slike s mjesta nesreće u Novskoj: Vagoni su u potpunosti izašli s tračnica

To se vjerojatno i dogodilo, inače bi ga automatski sustav kočenja na pruzi sam zaustavio. "Novi vlak u određeni odsjek ne može ući dok prethodni vlak iz njega nije izišao. Naravno, postoje iznimke kada je moguće ignorirati tu zabranu ulaska", kaže Nikšić.

Morao je stati

Do udara je došlo vrlo brzo nakon što se teretni vlak zaustavio. "Strojovođa teretnog vlaka je išao kontaktirati svoje nadređene da oni kontaktiraju nadređene od upravitelja infrastrukture da se nalazi u kvaru", rekao je glavni istražitelj željezničkih nesreća, Tomislav Antun Biber.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Strojovođa nije ni trebao znati što se nalazi ispred njega, ali je morao stati. "Strojovođa pozadnjeg vlaka ne mora znati da nešto stoji ili ne stoji jer informaciju o tome dobiva putem automatskog pružnog bloka, odnosno signala koje uočava", kaže dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske, Dalibor Petrović.

Sustav kočenja bio je ispravan, a to govori indicija da je strojovođa bio par kilometara ranije upozoren sa žutim signalom, i da mu sustav kočenja nije radio on bi poduzeo neke druge mjere s kojima bi smanjio brzinu.

Izlazna signalizacija ne radi ispravno

Odgovor možda leži 10 kilometara dalje, na kolodvoru u Okučanima. Kako RTL neslužbeno doznaje, izlazna signalizacija ondje već danima ne radi ispravno. Svijetli stalno crveno, a vlakovi kreću uz pisani nalog prometnika.

"To je moglo biti zbunjujuće za strojovođu putničkog vlaka, da misli da je i ostatak dionice i tog sustava automatskih pružnih blokova neispravan. Jer ne znam koji bi razlog drugi bio da bi on ignorirao ta upozorenja", rekao je profesor na Katedri za tehniku željezničkog prometa Fakulteta prometnih znanosti Mladen Nikšić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odgovore što se dogodilo te noći mogla bi dati crna kutija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo