OGROMNE BROJKE! /

Kako izbjeći tragediju? Stručnjaci otkrili sigurnosne izazove Thompsonovog koncerta

Image
Foto: Chat GPT/Ilustracija
  • Kako izbjeći tragediju? Stručnjaci otkrili sigurnosne izazove Thompsonovog koncerta
  • Kako izbjeći tragediju? Stručnjaci otkrili sigurnosne izazove Thompsonovog koncerta
  • Kako izbjeći tragediju? Stručnjaci otkrili sigurnosne izazove Thompsonovog koncerta
  • Kako izbjeći tragediju? Stručnjaci otkrili sigurnosne izazove Thompsonovog koncerta
  • Kako izbjeći tragediju? Stručnjaci otkrili sigurnosne izazove Thompsonovog koncerta
  • Kako izbjeći tragediju? Stručnjaci otkrili sigurnosne izazove Thompsonovog koncerta
  • Kako izbjeći tragediju? Stručnjaci otkrili sigurnosne izazove Thompsonovog koncerta
  • Kako izbjeći tragediju? Stručnjaci otkrili sigurnosne izazove Thompsonovog koncerta
  • Kako izbjeći tragediju? Stručnjaci otkrili sigurnosne izazove Thompsonovog koncerta

Gdje nabaviti 5000 prijenosnih WC-a, na kilometre ograda, 2000 zaštitara, kako do koncerta doći i gdje parkirati, sve su to pitanja koja u narednom razdoblju trebaju dobiti kvalitetne odgovore

8.4.2025.
12:56
Chat GPT/Ilustracija
VOYO logo
VOYO logo

Onog trenutka kada je stala prodaja ulaznica i kada je ustanovljeno da će na koncert Marka Perkovića Thompsona doći više od pola milijuna ljudi, što je apsolutni svjetski rekord, počele su pripreme za opsežnu operaciju kojoj slobodno možemo dati kodno ime - Thompson na Hipodromu. Dakle, glavno pitanje je: Kako osigurati da takav jedan koncert prođe besprijekorno?

Kako doznaje RTL Danas, policija će oformiti poseban stožer koji će voditi računa o logistici, sigurnosti. Bit će tisuće policajaca, zaštitarskih, redarskih služba. Stručnjak za sigurnost Bono Marjanović gostovao je u emisijama RTL Danas i RTL Direkt te je ukazao na glavne sigurnosne probleme i izazove jednog ovako velikog događaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ono čega se treba pribojavati, ako govorimo samo o mikrolokaciji, to je da to stvarno bude sterilna zona, da pregled ljudi bude na vrlo visokoj razini, jer na tu količinu ljudi, na jednoj lokaciji, jednom mjestu - i najmanja petarda - može biti određeni stampedo. Pretpostavljam da se i tome vodi računa, odnosno da će negdje biti dislocirana parkirališna mjesta, i da će onda biti organizirani transferi sa zagrebačkim autobusima", rekao je Marjanović za RTL Danas.

Image
OPERACIJA THOMPSON /

Stručnjak za sigurnost otkrio čega se treba pribojavati: 'I najmanja petarda…'

Brojni izazovi: Vrućina, alkohol, petarde, zaštitari, WC-i...

Marjanović navodi kako su sigurno izazovi vrućina i alkohol, ali i neka vrste eksplozivne naprave, odnosno jača petarda ili topovski udar. "Pitanje je zapravo i koji će biti stav policije, koja obilježja će se tolerirati da mogu ući unutra, a onda i hoće li tu biti nekih incidentnih situacija", rekao je Marjanović za RTL Direkt.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad je u pitanju osiguranje velikih događaja, obično ide po jedan zaštitar na 250 posjetitelja, što bi značilo da bi na Thompsonovom koncertu trebalo biti najmanje 2000 zaštitara. Uz to, tu je i pitanje toaleta (Toi-toi), kojih bi na području Hipodroma trebalo biti oko 5000 (pravila kažu da treba osigurati jedan na 100 ljudi). Uz ovo sve, stručnjaci navode kako će se i prostor sigurno podijeliti u sektore, kako bi između njih mogle prolaziti hitne službe, a i kako bi se spriječio efekt stampeda kojeg može pokrenuti i najmanja sitnica.

"Banalni povik kojeg će ljudi krivo protumačiti, krenut će prvih deset, na njih sljedećih deset, pa stotinu i odmah imamo stampedo i ljudi mogu početi gaziti jedni druge, ako se taj prostor ne bude dijelio", rekao je za RTL Direkt Joško Morić, bivši pomoćnik ministra unutarnjih poslova, koji je bio organizator osiguranja najvećeg skupa u povijesti države, misu pape Ivana Pavla II. 1994. godine na Hipodromu na kojem se okupilo milijun ljudi. Morić je uvjeren da će se i sada puno pitati državu. "Kad se pola milijuna ljudi okuplja bilo gdje, bilo kojim povodom, ne može država reći 'to me se ne tiče'. Mora je se ticati, ona će sigurno pomagati, ali glavni teret i odgovornost će biti na organizatorima. Posla će biti jako puno", ističe Morić.

Image
Foto: Ilustracija/Instagram/Thompson_hr

Hrpa pitanja koja čekaju odgovore

A gdje nabaviti toliko toi-toija, prijenosnih toaleta, zaštitnih ograda, te kako do koncerta doći i gdje parkirati, sve su to pitanja koja u narednom razdoblju trebaju dobiti odgovore. "Sigurno neće biti preporuka da se ide s vlastitim autom, a i nekako sam sklon vjerovati da u ovom prostoru, oko mikro-lokacije Hipodroma i neposredno uz nju, neće biti ni dopušteno parkiranje, upravo zbog prometa i zagušenja", rekao je Marjanović.

A tko će sve doći na koncert za RTL Danas je otkrio vlasnik Entrija Berislav Marszalek. "Znali smo da će koncert biti velik, znali smo da će biti rekordan, ali ovako nešto stvarno nitko nije očekivao", izjavio je Marszalek.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više od 30 posto kupaca ulaznica mlađe je od 28 godina, što ukazuje na to da Thompsonova glazba i dalje snažno rezonira s mlađim generacijama.

Na koncert stižu ljudi iz 45 zemalja svijeta!

No ono što zaista fascinira je podatak da ljudi dolaze iz čak 45 zemalja svijeta, iz više od 5000 različitih gradova. Među njima su i egzotične lokacije poput Obale Bjelokosti, ali i daleke destinacije poput Argentine, Kanade, SAD-a, Rusije, Bjelorusije, Kine i Indije. Zanimljivo je i da, unatoč velikom interesu iz inozemstva, čak 85 posto posjetitelja dolazi iz Zagreba, dok ostatak dolazi iz gradova poput Zadra, Splita i Velike Gorice. Kada je riječ o inozemnim gradovima, najviše ulaznica prodano je u Münchenu, Beču, Mostaru i Grazu. Slovenci i Austrijanci također su među brojnom publikom, ali Hrvatska, točnije Zagreb, ipak prednjači.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I za kraj, samo napomena za sve pojetitelje - na samom ulazu svaka će se ulaznica posebno skenirati.

U svakom slučaju, sve ukazuje na to da će koncert 5. srpnja ostati upisan kao glazbeni događaj desetljeća, ako ne i stoljeća.

POGLEDAJTE VIDEO Koliko će biti WC-a, redara i ulaza na koncertu kakav u Hrvatskoj nikad nismo vidjeli?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
aia
NOVA SERIJA!
VOYO logo
Još iz rubrike