u roku od 100 dana /

Kinezi ipak neće sve moći sami: doznali smo koji će domaće tvrtke raditi na Pelješkom mostu

Kinezima će kooperanti u gradnji biti mnoge hrvatske tvrtke koje ovdje vide šansu za odličan posao

24.4.2018.
19:42
VOYO logo

Najveći posao u Hrvatskoj, izgradnja Pelješkog mosta, samo što nije krenula. Kineska tvrtka radove će početi u roku od 100 dana, ali gigantski građevinski zahvat, težak više od dvije milijarde eura, ipak neće moći obaviti sami.

Kinezima će kooperanti u gradnji biti mnoge hrvatske tvrtke koje ovdje vide šansu za odličan posao. Koristi neće imati samo građevinci jer će gradnja mobilizirati i dio domaće ugostiteljske, ali i prijevozničke industrije koja će biti na usluzi tisućama radnika na gradilištu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pregovori s Kinezima već debelo traju, a među onima koji bi mogli raditi na ovom strateškom projektu je i Brodosplit iz kojeg poručuju kako za njih mega konstrukcija od čak 34 tisuće tone čelika neće biti nikakav problem.

"Mi ćemo to progutati u pet minuta, ali tu će sigurno raditi više stotina ljudi. Točnu brojku sada ne možemo reći, ali za nas nema problema da i ovaj posao odradimo kao i ovaj most Čiovo", rekao nam je glasnogovornik Brodosplita Josip Jurišić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Udio domaćih tvrtki i radnika može biti maksimalno 30 posto. U poslu će najbolje proći oni domaći igrači koji se bave čelikom i betonom jer će njih Kinezi zbog obima posla najviše i trebati.

Još jedna velika hrvatska tvrtka koja je zainteresirana za sudjelovanje u gradnji Pelješkog mosta je Dalekovod. Uprava tvrtke nam je potvrdila kako će sve što imaju staviti na raspolaganje za ovaj projekt.

"Dalekovod ima veliko iskustvo i znanje postavljanje ogromnih čeličnih konstrukcija", poručili su. A osim spomenutih u borbi za dio kolača gradnje su i Zagreb Montaža, Holcim i Kamgrad. Hrvatska će gospodarska komora stoga uskoro morati skupiti sve zainteresirane tvrtke kako bi s Kinezima održali veliki zajednički sastanak.

"Mi smo već odradili dio aktivnosti i pokušali okupiti dio kompanija. Odazvao se određeni broj tvrtki. Uglavnom su to možda i naše najveće kompanije", izjavila je potpredsjednica HKG za graditeljstvo Mirjana Čagalj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tako bi, prema nekim procjenama, na ovo morsko gradilište uskoro moglo doći 2000 radnika. Sve će njih trebati hraniti i prevoziti ali i pružiti im smještaj. A to je još jedan efekt ekonomske koristi koji se otvara od gradnje toliko čekanog Pelješkog mosta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo