Trenutacno se stari sahtovi zamjenjuju novima. Jos jedan propust po pitanju autocesta na vidjelo je izasao prosle godine kada je u nesreci u tunelu iskocio saht - bilo je i ozlijedenih, medu njima i dijete.
Pokazalo se naime da su sahtovi postavljeni mimo projekta - umjesto po sredini kolnickog traka smjesteni su tako da su preko njih prolazili kotaci teskih vozila i nakon nekog vremena su popustili. Od tada su svi sahtovi stroze kontrolirani i mijenjani, no inspekcija je nalozila da se - zbog sigurnosti prometa - moraju premjestiti u skladu s projektom, pise Dnevnik.hr.
Struka tvrdi drugacije.
Guzve zbog radova na autocesti trajat ce do sredine lipnja. Za sada! Jer ovi radovi samo su pocetak i uvod u iznimno opseznu sanaciju - sahtovi u tunelima moraju se premjestiti!
Kompliciran problem
"Ovo je sad prevelik problem jer treba cijelu kanalizaciju unutar po osovini ceste, odnosno po osovini prometne trake kopati i premjestati i asfaltirati", objasnjava profesor Ivan Dadic, s Fakulteta prometnih znanosti. Inspekcija pak tvrdi - nije to tako komplicirano.
"Nije rijec o izmijestanju sahtova nego je rijec da se poklopci revizionih okana ili sahtova trebaju dovesti u projektom predvidenu poziciju", kaze Anton Vonic, nacelnik sluzbe inspekcije cesta u HAC-u.
No, ni to nije ni jednostavno ni jeftino tvrde strucnjaci i kazu, moglo se i bez toga.
Rasipanje novca
"Postoje druga, puno jeftinija i puno jednostavnija rjesenja. Mislim da i Ministarstvo prometa i svi ostali trebaju znati da bi se ovim novcima koji ce se tu potrositi, a to je sve drzavni novac, novac poreznih obveznika, novac onih koji placaju autoceste, da se mogao utrositi na puno kvalitetniji, puno bolji nacin", dodaje Dadic.
O koliko je novca rijec iz HAC-a tvrde - jos ne znaju jer tek treba napraviti projekt i raspisati natjecaj za javnu nabavu.
Iz inicijative 'Ne damo nase autoceste' pak tvrde da se okvirna brojka odavno zna. Ukoliko se kvalitetno zeli rijesiti ovaj problem, Mijat Stanic kaze da treba cak do 5 milijardi kuna.