Dva su se požara spojila u vatrenu stihiju. Kanaderi su bili spas iz zraka - iako je bilo onih koji su im posao otežali.
"Naročito pri slijetanju na vodenu površinu zbog neodgovornih voditelja brodica i kojekakvih plovila koji su u blizini samog uzimanja vode pilotima dodatno otežavali", kaže Volimir Milošević, zapovjednik JVP-a Šibenik.
Piloti kanadera moraju imati otvorenu vodenu liniju dugu najmanje 1300 metara. Mogu pokupiti gotovo 6000 litara vode.
"Ono što ja apeliram na sve one koji koriste brodice daske za jedrenje skutere i ostalo da izbjegavaju blizinu kanadera jer može doći do tragičnih posljedica", dodaje Milošević.
Posada kanadera odlučuje gdje će uzimati vodu, a to ovisi o stanju na moru i vremenskim prilikama.
"On nađe mjesto gdje nema ljudi gdje nema plovila međutim u ovoj situaciji kad je sve napučeno ono što izaziva problem je ljudska znatiželja ljudi to onda hoće vidjeti pa se počnu približavat", kaže Dino Kozlevac, županijski vatrogasni zapovjednik.
Da su bili ozbiljni moreplovci, kažu nam nautičari, nikad se na moru ne bi dovodili u ovakve opasne situacije.
"Znamo koji mu je učinak zbog čega uzima vodu, nije se spustio na more da bi se zabavljao nego gasio požar", kaže Dario iz Pule.
"Mislim da bi gledao otići u stranu, prema obali i napravio razdaljinu između mjesta gdje kanader uzima vodu i svog broda", kaže Christian iz Njemačke.
Nakon što se dignu kanaderi - na teren izlazi Lučka kapetanija.
"Kanader kad procijeni da ne može sletjet jer ima sada pojačan je promet na moru znači mi sudjelujemo u osiguranju da se sve te brodice i taj promet nekako makne", kaže Dolores Brenko Škerjanc, lučka kapetanica.
I pomoć ponekad priskače i policija.
"To znači da ograničavaju pristup tom području plovilima, kupačima, supovima odnosno svima onim koji bi mogli otežati postupanje kanadera", kaže Suzana Sokač, glasnogovornica Policijske uprave istarske
Kanadere ometaju i dronovi - iako im je zabranjeno poletjeti - jedan je snimao dok su piloti gasili veliki požar u Istri.