Tako ćete za 50 ili 90 kuna ponegdje dobiti mješavinu jeftine žestice, a ne koktel s propisanim skupim sastojcima.
"Točno je da se na nekima našim šankovima podvaljuje sve i svašta pod imenom svjetske recepture, servira se u pogrešnim čašama, stavlja led tamo gdje ga ne bi smjelo biti, dodaju boje koje ne pripadaju recepturi, stavljaju jeftine 'žestice', miješaju voćni likeri i sokovi samo da bude puna čaša i atraktivna boja... Nekad je riječ o neznanju barmena, ali mnogo češće o nedostatku želje barmena da uče i usavršavaju tu struku. Nekad barmeni moraju udovoljavati svojim gazdama da na recepturi uštede", kaže državni prvak u miješanju pića Jure Vojković.
Sex on the beach pogrešne boje
Primjerice, jedan od najpoznatijih koktela sex on the beach, koji je u originalu tamnije crvene boje, u trima različitim ugostiteljskim objektima na udaljenosti od 100 metara na makarskoj rivijeri servira se kao zeleni, plavi ili ružičasti koktel, a nijedna od tih boja ne proizlazi iz originalne recepture, jer taj koktel mora biti zagasito crven.
"Danas je aperol spritz jedan od traženijih novih koktela, a on mora sadržavati 'prosecco', mineralnu vodu i led, dok se kod nas uglavnom sam aperol miješa s mineralnom i tako servira po cijeni od oko 60 kuna. Osim toga, mora biti u elegantnoj čaši za bijelo vino od 20 centilitara sa slamkom za promiješati ga, a kod nas se svjesno servira u čaši za crno vino koja ima znatno manju zapremninu, čime se varaju gosti koji dobivaju trećinu koktela manje nego što je u recepturi", pojašnjava Vojković.
Glasovita margarita koja je jedan od najtraženijih koktela, nipošto ne smije biti izmiješana s limunovim sokom, nego isključivo sokom od limete. Isto tako, ne smije biti servirana sa slamkom koja smeta slanom obrubu koji mora biti na čaši toga koktela, a slamka skida sol koja je sastavni dio okusa. Još je luđe da neki barmeni umjesto soli stavljaju u margaritu - šećer! Najveće podvale, kažu barmeni, događaju se baš kod najtraženijeg ovoljetnog koktela long islanda. U njega ide tek minimalna količina coca-cole kako bi četiri vrste bezbojnih alkoholnih pića u njemu dobile nježnu boju ledenog čaja.
No, kod nas se umjesto tekile, votke, bijelog ruma i gina u točno određenim omjerima koji moraju biti u Long Islandu, čaša često napuni ledenim čajem i ledom s tek malo alkohola i sve to proda za 50 do 90 kuna kao long island.
Podvala zakićena šarenim slamkama
Ništa bolje nije ni s omiljenom pina coladom, najpoznatijim portorikanskim koktelom,u kojemu mora biti bijeli rum, kokosovo mlijeko ili sirup i sok od ananasa, dok se kod nas najčešće stavlja umjesto ruma najjeftinija votka, pa čak i gotovi likeri koji se zovu 'pina colada' u koje se ukrca hrpa leda, zakite se šarenim slamkama i eto ti - podvale.
Iako brojne inspekcije kontroliraju ugostiteljske objekte u svim segmentima njihova rada, sadržaj i sastav koktela na našim šankovima nitko ne kontrolira jer osim profesionalnih vrhunskih barmena i međunarodnih sudaca na barmenskim natjecanjima, to nitko i nije u stanju. Zato se u njima pod šarenom atraktivnom ambalažom može podvaliti sve što maštoviti barmen u nekom trenutku poželi smiješati i podmetnuti gostu i u tome ne bi bio problem da se to ponudi pod nekim drugim, originalnim imenom.