Tko je najsjajniji? /

Kako nastaju zvijezde: Mliječna staza hrvatske estrade

Kako nastaje zvijezda? Jesu li, kao nekad, dovoljni samo talent i upornost, ili na uspjeh utječu neki sasvim drugi faktori? Koliko je bitan novac, a koliko tim s kojim surađujete i može li on od sasvim prosječnog pjevača stvoriti zvijezdu koja će jednog dana moći stati uz bok najvećima.

15.10.2013.
18:13
VOYO logo

Tko su najsjajnije zvijezde hrvatske estrade i ima li na toj mliječnoj stazi mjesta za nove?

Činjenica da smo možda premala zemlja za ovoliku plejadu pjevača nikoga ne obeshrabruje, pa se svake godine sve više i više nadobudnih mladih glazbenika pokušava ugurati u estradne redove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Toliko su zatrovani mladi ljudi misleći da će na neki od drugačijih načina doći do nečega, onda kada ja to shvatim pa kažem znaš što morat ćeš na kraju pjevati, moram ti ondah na početku reći", rekao je skladatelj Zrinko Tutić.

"Svi bi brzinske karijere. To je broj jedan. Problem broj dva je tko ih financira. To je skupi sport.", kaže estradni menadžer Zoran Škugor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Takvih sportaša je sve više, a karijeru će vjerojatno završiti i prije nego što su je započeli. S druge pak strane, ako svoj trenutni uspjeh mjere brojem klikova na YouTubeu ili popularnoću na društvenim mrežama, ne mogu se s pravom nazivati zvijezdama.

"Demokratizacija medija, YouTube ili nešto je donijela je jednu predivnu revoluciju, ali kao što bi kod nas rekli na mostu dobiješ na ćupriji izgubiš, donijela je strašan pad kriterija. Doslovno svaki netalentirani stvor želi ti nešto reći", dodao je Tutić.

"Što izlazi iz tih studija. Što je s tim pjesmama. Kakve su, za koga su, kome je to namijenjeno tko dalje to obrađuje tko vodi brigu gdje je plariat, tko je ciljna publika, tu nema reda", tvrdi Škugor.

Red se znao kada su svoje prve estradne korake napravile današnje glazbene dive poput Gabi, Tereze ili Doris.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nije banula na scenu, vozila se u kombiju, nosila instrumente, motala kablove, prošla najtežu školu", kaže Jasmin Stavros.

I u devedesetima je situacija bila drugačija nego danas, a tko nije prošao sve korake, nije mogao uspjeti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Joj bilo je teško! Puno se toga promijenilo, neke nove zakonitosti u ovom poslu, morali smo se svi prilagoditi da su neke stvari naprosto ispale iz igre", ispričala je Vanna.

"Ono sve što prođe, nekako ti se čini da je bolje", rekao je Neno Belan.

Danas epitet zvijezde nose oni čiji se albumi prodaju, glazba vrti, a publika na koncertima broji u tisućama.

"Ako pričamo o komercijalnom efektu, onda imaš to što se prodaje. Prodaje se Severina, prodaje se Rozga, prodaje se Marko Silni kad odluči otići na turenju. To je nekakva prva A liga. Čini mi se što se tiče financijskog. Onda imaš one koji ne rade stalno, ali kad odluče pune tipa Gibo, Cetinski Badrićka, ovi, oni. Sve je to nekakva isprofilirana liga", rekao je glazbeni kritičar Anđelo Jurkas.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Je li to cijeli paket potreban da netko zasluženo nosi tu titulu. Talent, dobar manadžer, osobnost, vizija karijere, pametan PR, kvalitetna glazba, bezuvjetna podrška fanova, po mogućnosti što manje skandala i što više nesebičnih djela - da ne ispadne da po cijele dane samo pjevate i izgledate lijepo.

"Treba postojati određena kvaliteta osobe, magnetizam, xyz factor. Prave zvijezde, mora biti sklop i financijskog segmenta i kvalitete izvođača i taj treći faktor privlačnosti. Uvijek je taj neki libidozni trenutak prilično bitan kod određivanja nekog kao zvijezde. Freud je davno rekao, znaš to, ono, onog koga želiš sek**** taj je zvijezda. Onaj koga ne želiš, taj nije", dodao je Jurkas.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čak i ako je u ovom današnjem modernom estradnom svijetu, koji živi sto na sat, ova posljednja rečenica postala najiskrenija definicija moderne zvijezde - dragi glazbenici, ne očajavajte. Likovi iz fantazija trajat će samo onoliko koliko obično traje zaluđenost nečijom kratkom suknjom i dubokim dekolteom.

sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo