Posljednji piloti koji će biti temelj Pelješkog mosta na putu su iz Kine u Hrvatsku. Nakon što i posljednji bude zabijen u morsko dno, slijedi betoniranje.
Lokaciju u Brijesti posjećivali su mnogi hrvatski premijeri, nije novost što hrvatski premijer dolazi tu idući tjedan, ali je novost da prvi put dolazi kineski premijer osjeti li se to na terenu? Je li se brže radi?
"Paralelno se izvode radovi na pripremi za tu svečanost, međutim to ništa bitno ne utječe na izgradnju objekta", rekao je Jeroslav Šegedin, voditelj projekta gradnje Pelješkog mosta.
Do današnjeg dana zabijeno je 86 pilota i dva testna koja će se kasnije uklonit, a ukupan broj od 148 treba biti zabijen do sredine svibnja.
S pilotima su ispred plana
"Što se tiče zabijanja pilota mi smo nešto ispred plana", kaže Šegedin. Zbog Pelješkog mosta otvorene su i dvije betonare.
"Uvijek mora postojati jedna rezervna, jer u ovakvim slučajevima kod ugradnje ovolikih količina betona, ne smije se riskirati da dođe do kvara i prekida betoniranja", kazao je Šegedin te dodaje da je trenutno na gradilištu angažirano 210 ljudi.
"Upravo pripremaju i nastambe na području Brijeste, dva kontejnerska naselja, u kojima će bit smješteni radnici, organizirano je tako da su oni doslovno dostupni 24 sata na dan", kaže Šegedin te odgovara na pitanje hoće li Pelješki most biti završen prije njegove pristupne ceste.
"Pelješki most bit će dovršen u skladu s ugovorom, a to je dovršetak 31. srpnja 2021. godine i nije direktno vezan sa rokovima za izgradnju pristupnih cesta. Bitno je da cijeli projekt, zajedno sa cestama, bude završen do siječnja 2022. Do kada je ugovor za dodjelu bespovratnih financijskih sredstava", rekao je Šegedin.
Otvorene ponude za 3. i 4. fazu
RTL-ova novinarka Ida Balen razgovarala je u RTL-u Danas u Rijeci o Plješkom mostu s ministrom prometa, pomorstva i infrastrukture Olegom Butkovićem. Ministar je rekao da su danas u Hrvatskim cestama otvorene ponude za 3. i 4. fazu. "Sam projekt ima četiri faze. Prva faza je most, on se radi. Za drugu fazu su Hrvatske ceste donijele odluku, ali su uložene žalbe i čeka se odluka Državne komisije. Danas su za 3. i 4. fazu otvorene ponude", kazao je Butković.
"Konstatirano je da su došle dvoje ponude. Sada će Hrvatske ceste pregledati svu tu dokumentaciju i što prije donijeti odluku o odabiru. Na nju, naravno, opet se može izjaviti žalba Državnoj komisiji, koja bi trebala takve žalbe rješavati brzo, najviše u roku 30 dana", kazao je Butković te dodao kako nas to ne treba zabrinjavati jer su sve to na početku ukalkulirali u računicu.
"Žalbe su se događale i kod samoga mosta, i kod dokumentacije i kod odabira. Bitno je da su raspisani svi natječaji, odluke treba što prije donijeti", kazao je Butković koji nije želio komentirati žalbe.
"Kineski izvođač radi vrlo dobro"
"Čim odluke o odabiru budu pravovaljanje mi ćemo potpisati ugovore i krenuti s gradnjom", rekao je Butković te objasnio da 3. i 4. faza uključuje obilaznicu Stona i još jedan most, tunel i viadukt. "Mi moramo donositi odluke. To je, naravno rizik i izazov", kazao je Butković i dodao da su iskustva s prvom fazom dobra.
"Kineski izvođač radi vrlo dobro. Vjerujem da će i kod druge i kod treće i četvrte faze izvođač biti dobar i da nećemo imati kašnjenja", rekao je Butković te dodao kako ne možemo izgubiti 357 milijuna eura koja smo bespovratno dobili od EU ukoliko bude kašnjenja.
"To moramo potrošiti do kraja 2023. godine. Mi ćemo puno prije od toga završiti ovaj projekt", kaže Butković.