List Lider press ukratko je naveo pet koraka na koje online kupci trebaju obratiti pažnju:
1. Pri plaćanju putem interneta treba provjeriti izvornost web-stranice. Potvrđuje je certifikat koji je izdao Certification Authority, poput VeriSigna, Thawtea i drugih
2. Podatke s kreditne kartice treba ostavljati samo na provjerenim stranicama u predviđenim formama, ali to ne uključuje e-mail
3. Nemojte slati podatke s kreditne kartice, posebno ne njezin 16-znamenkasti broj, troznamenkasti kod CVV2 zapisan na kartici i expiry date, nikomu putem elektroničke pošte
4. Nikomu nemojte dati podatke o kartici telefonom, telefaksom i e-mailom
5. Treba pripaziti i što se kupuje putem interneta. Nužno je pročitati sve uvjete koje trgovac postavlja za korištenje određenom uslugom ili kupnju proizvoda jer mogu nastati neočekivani troškovi. Online kupci najčešće reklamiraju upravo te neočekivane troškove.
Treba provjeriti izvornost web-stranice
Razni su načini na koje se online lopovi pokušavaju domoći tuđeg novca, a pritom se služe internetom, elektroničkom poštom, a katkad i telefonom. Zbog toga je vrlo važno koje web-trgovine online kupci posjećuju i na kojim stranicama ostavljaju kartične podatke.
Pri plaćanju putem interneta treba provjeriti izvornost web-stranice koju potvrđuje certifikat, autentičnost stranice, koji je izdao Certification Authority, poput VeriSigna, Thawtea i drugih. Klikom na znak certifikata na web-stranici klijent može provjeriti pripada li URL naveden u pregledniku tvrtki na čijoj internetskoj stranici želi biti i gdje želi obaviti plaćanje.
Također, podatke s kreditne kartice treba ostavljati samo na provjerenim stranicama u predviđenim formama. Te su stranice pod SSL-om, URL počinje s https, u dnu preglednika je lokot, a označene su logom MasterCard Secure Code i Verified by Visa. To je čudotvorna sigurnosna formula 3-D Secure, sigurnost tri domene: provjera identiteta korisnika kartice, trgovca i banke koja je izdala karticu.
Žene kupuju odjeću, muškarci elektroniku
Inače, ispitivanje provedeno 2009. godine pokazalo je da čak 71 posto ispitanika povremeno kupuje online, a čak više od 80 posto njih je u dobi od 25 do 39 godina. Toliki postotak online kupaca ima i najviši dohodak i sveučilišnu diplomu, žene zanima odjeća i obuća, a muškarce knjige, glazba, elektronika…
Stariji od 50 godina i s visokim primanjima, ali i žene i mladež, primjerice, kupuju online turističke aranžmane više nego ostali ispitanici. Po online kupnji kulturnih sadržaja prednjače Zagrepčani i stanovnici Zagrebačke županije te studenti i žene. Svaki od ispitanika izjavio je da se sve češće odlučuje za online kupnju i pritom plaća kreditnom karticom, piše Lider press.