Kako 'deremo' turiste: Noćenja skuplja i do 900 posto!

Splićani se poslovično vole nadmetati i biti najbolji. Trenutačno je u điru veliko natjecanje tko će postići najveću cijenu za iznajmljivanje apartmana u doba festivala Ultra Europe.

25.4.2014.
6:37
VOYO logo

Govorimo, naime, o sredini srpnja, terminu Ultra Europe Festivala koji se u Splitu održava od 11. do 13. 7., a onda se seli na Hvar, piše Slobodna Dalmacija.

40.000 partijanera puta tri noći

Tijekom tri dana festivala, procjenjuje se, na području Splita i okolice bit će smješteno oko 40 tisuća partijanera. Organizatori navode da će na partyjima biti oko 120 do 130 tisuća ljudi, dakle 40-ak tisuća po danu, plus domaći gosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Očekivano, za smještajem u Splitu u tom razdoblju prava je jagma. No, za razliku od prošle godine, kada je Ultra premijerno održana u Splitu pa Splićani uopće pojma nisu imali što će ih snaći, ovaj put iznajmljivači partijanere čekaju spremni. I mahom trljaju ruku radujući se dobroj i brzoj zaradi.

Molbe organizatora festivala i splitskoga gradonačelnika Ive Baldasara da ne podižu cijene, kako dogodine Ultra ne bi pobjegla iz Splita, gotovo nitko nije poslušao. Cijene smještaja u Splitu za trajanja te manifestacije veće su i do 900 posto!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za drastičnim povećanjem cijena nisu posegnuli samo vlasnici luksuznih apartmana u centru grada (dapače!), nego i vlasnici skromnije uređenih smještajnih jedinica na periferiji.

Usprkos svemu tome, na Booking.comu, jednoj od najpopularnijih svjetskih online agencija, više od 83 posto smještajnih jedinica u Splitu je u vrijeme tog festivala elektroničke glazbe – rasprodano. Broj raspoloživih objekata u Splitu u tom je razdoblju spao na samo 121 od ukupno 752, koliko ih se oglašava preko te stranice. Usporedbe radi, u tjednu nakon toga preko Booking.coma može se naći čak 593 smještajna objekta.

A ono malo apartmana, vila i hotelskih soba što je ostalo prazno tijekom Ultre nudi se po stvarno visokim cijenama. U oči nam je upao i jedan apartman u Senjskoj ulici u kojem jedno noćenje za jednu osobu, i to u terminu od 11. do 12. srpnja, stoji 5801 kunu! Nakon što smo promijenili termin pretrage i zatražili cijenu smještaja u istoj toj smještajnoj jedinici za 11. i 12. kolovoza, cijena noćenja bila je gotovo tisuću puta niže – tek tričavih 609 kuna...

No, ajde dobro, to je bar uži centar grada i luksuzno uređeni novi apartman, no ništa manje napucane cijene nisu i u dijelovima grada u kojima turisti donedavno nisu ni nogom kročili... Tako se na Booking.comu oglašava i jedan apartman s tri spavaće sobe u Mosećkoj ulici, na predjelu Kacunara. Cijena noćenja u doba Ultra festivala stoji oko 3500 kuna, a može primiti šest osoba... U ostalim terminima cijena smještaja u istom apartmanu dođe tisuću kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više nego dobru popunjenost bilježe i hoteli. No, kakva je situacija u hostelima?

– Većina kreveta, pogotovo u hostelima, bukirana je kratko nakon što je objavljen datum drugog izdanja Ultre. I ove će godine biti puno iznajmljivanja na crno jer je potražnja zaista velika. Prošle godine su ljudi masovno iznajmljivali garaže, sobe, stanove, a ove godine najavljuje se još veći broj partijanera. U hostelima su cijene po krevetu sigurno 350-400 kuna u to vrijeme – kaže Filip Voloder, vlasnik splitskog hostela “Tchaikovsky”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ulaznice kupljene u više od 100 zemalja

Vlasnici Ultre i tvrtka soorganizator obaviješteni su o povećanju cijena, stoga su s tvrtkama partnerima za dio posjetitelja osigurali povoljniji smještaj.

– Povećanje cijena s obzirom na veću potražnju je normalna pojava, ali gosti koji mogu platiti višu cijenu zahtijevaju i veću vrijednost za svoj novac, pa je nužno da se razina usluge poveća kako bi na kraju mogli naplatiti i više. Na taj način se gosti neće osjećati zakinutima i veća je šansa da će se ponovno vratiti ili preporučiti grad Split i naš festival. Potičemo goste Ultra Europe da posjete Hrvatsku te se zadrže u zemlji pet do sedam dana kako bi je bolje upoznali – kaže nam Bernard Mihaljević iz Odnosa za javnost Ultra festivala, te dodaje da je do sada prodano 30 posto više ulaznica nego 2013. godine u ovo vrijeme.

– Ulaznice su kupili ljudi iz više od 100 zemalja svijeta, čak i iz dalekog Brazila, Malezije, Šri Lanke i iz mnogih drugih zemalja, koji nisu tradicionalno hrvatski gosti – rekao je Mihaljević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo