Uskoro će se na glazbenom nebu pojaviti novi, bitno drugačiji pjevački kvartet, sastavljen isključivo od zaslužnih i neprežaljenih pokojnika. Elvis Presley, Freddie Mercury, Frank Sinatra i Jim Morrison svojim će glasovima ponovno pokretati glazbene mase, a izgledi da u njihovom pratećem bendu zasvira i Jimi Hendrix također djeluju obećavajuće!
Dakako, ova priča spada u sferu znanstvene fantastike, fikcije koja bi, međutim, zahvaljujući potpunom izostanku bilo kakvih skrupula i opsesivnoj želji glazbene industrije da iz fanova izmuze i posljednji novčić, uskoro mogla postati morbidna stvarnost.
Primjerice, na albumu „Watch The Throne“ reperske su superzvijezde Jay-Z i Kanye West angažirale i na vrhove top-lista vratile čitavu vojsku raspjevanih mrtvaca te, uz pomoć sveprisutne tehnike sampliranja, u studiju uskrsnule Otisa Reddinga i Jamesa Browna.
Istovremeno, čitav svijet nije mogao dočekati da čuje „Body And Soul“, posljednju pjesmu koju je prije smrti snimila Amy Winehouse, autodestruktivna soul-diva čiji je tragični kraj predstavljao poslovni potez iz snova za njenu diskografsku kuću i sve joj za života objavljene albume pretvorio u najprodavanija izdanja godine.
Da ne bude zabune, takva strategija prisutna je otkad se glazba počela tiskati na vinil i mnogi su pokojni velikani skupo platili činjenicu da ih je preuranjena smrt spriječila da na vrijeme reguliraju pravne detalje oko vlastite ostavštine. Janie Hendrix, sestra pokojnog gitarističkog virtuoza Jimija, tek je nedavno osigurala priliku da probere najbolje od onog što je ostalo iza slavnog joj brata te makar donekle pokuša spasiti njegov ugled, godinama srozavan objavljivanjem koncertnih izdanja na kojima je nerijetko bio previše rasturen da bi uopće mogao svirati. U prošlom desetljeću, pak, titulu najmorbidnijeg izdanja bez ikakve bi dvojbe ponio album „Duets: The Final Chapter“, sastavljen od pjesama na kojima su se ubijenom reperu pridružile glazbene zvijezde u rasponu od očekivanih Eminema i Snoop Dogga do nu-metalaca tipa Korn. Biggijev doprinos na većini je pjesama bio sveden tek na povremeni „yeah“ ili „uh-huh“, a dotad nezamislivi vrhunci odvratnosti postignuti su u „Hold Ya Head“ koju je s njim otpjevao 30-ak godina pokojni Bob Marley.
Dok ovo pišem, u tijeku su posljednje pripreme za veliki koncert koji će se u čast neprežaljenog Toše Proeskog održati u Beogradu. Lijepa gesta, premda pomalo nepotrebna uzmemo li u obzir da ga pogibija u prometnoj nesreći nije spriječila da nove albume objavljuje na redovnoj bazi.