Za usporedbu, premijerka Jadranka Kosor vozi se u srebrnom blindiranom Mercedesu ili blindiranom BMW-u. Na prometnicama je njezin automobil uvijek okružen s dva automobila u pratnji (tzv. s-ovi), a sveukupno se u ta tri automobila nalazi najmanje sedam pripadnika fizičkog osiguranja. Procjenjuje se da je osiguranje podijeljeno u pet skupina od po 10 osoba koje se izmjenjuju, piše Jutarnji list.
arti-201001180784006No, Ivo Josipović u pravilu se vozi u BMW-u 'petici' ili VW Passatu starije generacije koji nisu blindirani i u kojem se uz vozača nalazi tek jedan tjelohranitelj. Kako nema pratnje, Josipovićev automobil nije zaštićen od mogućeg udara drugog automobila, što može biti slučajni događaj, ali i planirani napad na šefa države.
Mesić bježao tjelohraniteljima
Također, u blizini automobila u kojem se Josipović vozi nema pratnje automobila osiguranja. Na javnim mjestima gdje se okuplja velik broj ljudi predsjednik se pojavljuje samo s jednim tjelohraniteljem, dok je njegov prethodnik Stjepan Mesić u takvim situacijama imao najmanje dva tjelohranitelja.
Želja predsjednika da osobno određuje svoje osiguranje nije samo Josipovićev specifikum, piše Jutarnji. Navodno, to je na početku prvog mandata radio i Stjepan Mesić za kojega se tvrdilo i da je bježao od svojih tjelohranitelja. I bivši premijer Ivica Račan tražio je diskretno osiguranje, no popustio je nakon što je dobio prijetnje smrću prilikom odlaska na pogreb Zoranu Đinđiću.
Sustav osiguranja postavljen je nakaradno
Mate Laušić, nekadašnji tjelohranitelj predsjednika Tuđmana, kaže kako je sustav zaštite od početka postavljen nakaradno.
"Ne može štićena osoba pripadnicima osiguranja diktirati na koji će način organizirati njegovu zaštitu. Osiguranje predsjednika Republike organizira se na temelju obavještajnih podataka i prosudbi, a štićena osoba nije dovoljno kvalificirana za takve zadaće", kaže Laušić.
Napominje da je jedan od problema s tjelohraniteljima i taj što se štićene osobe s vremenom zbliže sa svojim osiguranjem, upoznaju njihove navike i postaju manje oprezni. Zbog toga inozemne službe svakih šest mjeseci rotiraju 50 posto sastava osiguranja, što preporuča i našem sustavu.
Prethodni članci:
arti-201001150029006 arti-201001190464006 arti-201001220029006