Privremeno izvješće članovi Josipovićevog izbornog stožera predali Državnom izbornom povjerenstvu (DIP).
U izvješću koje je, kao i u prvom izbornom krugu, napravila neovisna revizijska kuća, navodi se da je zaključno sa zadnjim danom prošle godine Josipović u kampanji potrošio 4.753.082 kuna - SDP je donirao 3.127.814 kuna, fizičke osobe 602.487 kuna, pravne osobe donirale su 299.500 kuna, a za preostalih 723.261 kunu Josipović je podigao kredit u banci.
Novčanim donacijama od 50 do najviše 75.000 kuna Josipovićevu predsjedničku kampanju pomagalo je više od 120 osoba, a novac je doniralo i 12 domaćih tvrtki, od kojih najviše, 200.000 kuna, tvrtka Dioki org.petrokemija.
Što se rashoda tiče, Josipović je najviše potrošio na televizijske spotove (nešto više od 2 milijuna kuna) i na vanjsko oglašavanje (1,1 milijun kuna).
Slijede troškovi preidzbornih skupova (780 tisuća kuna), oglašavanje u tisku (354 tisuće kuna), promidžbeni materijal (255 tisuća kuna), te radijsko oglašavanje (158 tisuća kuna).
Financijska direktorica Josipovićeve predsjedničke kampanje Štefanija Balog izvijestila je kako je izvješće ponovno sačinila neovisna revizijska kuća, te da je transparentnije nego što to zahtijeva zakon.
Naglasila je da Josipovićev stožer nije, poput stožera nekih drugih kandidata, imao problema da zbog sumnji u nezakonitosti donatora mora donirana sredstva uplatiti u državni proračun. Dodala je da je Josipovićevu kampanju doniralo sedam anonimnih donatora, što zakon ne dopušta, pa je stožer izvršio provjeru njihovih bankovnih računa kako bi s njih "skinuo" anonimnost.
Balog je istaknula da hrvatski građani zaslužuju transparentno financiranje kampanja svih kandidata za predsjednika države, "ne samo onoga koji će doći na Pantovčak", te kako očekuje da će Hrvatski sabor odmah po završetku predsjedničkih izbora krenuti u izmjene postojećih propisa kako bi ta transparentnost bila i zajamčena.
Prethodni članci:
arti-201001020127006 arti-201001030001006