Istraživanje Josipa Šabića i Borisa Jokića, na više od 2500 učenika i 120 obitelji, otkrilo je da škola nema presudan utjecaj na učenike i njihove ambicije, već su im mnogo važniji podrška roditelja, radni stol i vlastita soba te ocjene koje pokazuju želi li dijete nastaviti s visokim obrazovanje.
"Pozitivno je što je istraživanje pokazalo da učenicima nije bitno koju školu pohađaju", kazao je u RTL-u Danas Boris Jokić, bivši voditelj Ekspertne radne skupine za kurikularnu reformu.
"Prostor za učenje je od svih materijalnih stvari u domu najvažniji, mjesto na kojem se učenik može osamiti i posvetiti radu. Vrlo često, naročito kako se svijet ubrzava takvog kuta nema niti za djecu niti za nas. Pokazuje se da su aspiracije djece veće ako takav kutak imaju", objasnio je Jokić te dodao:
"Još uvijek sva djeca u Hrvatskoj nemaju istu šansu za obrazovanje, u kvaliteti zaostajemo za zapadnim susjedima. Uskoro izlaze novi PISA rezulati, no zadnji su pokazali tri puta lošije rezultate od Slovenije. Ključni problem je što se uči, a još više kako se uči. Sustavni elementi su slični, a rezultati u Sloveniji dva, tri puta bolji. Nitko me neće uvjeriti da su slovenski tri puta pametniji od naših klinaca".
Pitanje fakultetskog obrazovanja
Kazao je i kako sve više djece teži tome da upišu fakultet no Jokić napominje da je važno reći da život nije fakultetska diploma i da se itekako dobro može živjeti od vlastitih ruka, zanata.
"Ideja da je jedino fakultetsko obrazovanje ulaznica za bolji život sigurno ne stoji. Prije sve treba komunicirati realistična očekivanja, ali i ona koja su također visoka", rekao je.
Jokić se osvrnuo i na štrajk prosjetara koji podržava.
"Status odgoja jedina je stvar koja ovu zemlju može pomaknuti. Ali status nije samo veći koeficijenti i sindikati bi se trebali boriti za puno vše stvari, u prvom redu za profesionalizaciju radnika, ali i odmicanje od politika", zaključuje.