Cijene voća i povrća na obali znaju biti višestruko više nego što je realno. Ista stvar je i ugostiteljskim objektima. Turisti to možda mogu pratiti - ali domaći sigurno ne. Jedna šalica kave ima dvije cijene, ovisno o načinu na koji se naručuje, javlja RTL. Ukoliko gost naruči na hrvatskom jeziku dobije popust, u suprotnom cijena ostaje ista kao i na cjeniku.
Sve je legalno, ugostitelj određuje cijenu
"Cjenici su za za strance. Naši domaći gosti imaju 20 posto popusta. Oni su ipak stalni gosti koji su tu tijekom cijele godine dok stranci dođu i odu", kaže splitska konobarica Antonija. Većina turisti koji 'nalete' na takav tretman, osjećaju se prevarenima:
"To je veliki šok, zaista nisam znala. Iznenađena sam. To stvarno nije dobro, zaista sam razočarana", rekla je Amelie iz Francuske.
"Nisam znala za to, prilično sam šokirana, očito smo opljačkani", smatra Eve.
"Mislim da nije tako, to je za svakoga ista cjena", uvjeren je Josip iz Njemačke.
Ovaj način naplate zapravo je potpuno legalan. Cijene reguliraju ugostitelji i oni mogu odlučiti kome žele dati popust, a kome ne.
U sezoni uvijek rastu cijene
"Na kompletni račun mi plaćamo porez. Od naše zarade recimo 20 posto se odričemo u korist naših domaćih gostiju", objašnjava voditelj restorana Marko Kardum.
Valja uzeti u obzir hrvatski standard te činjenicu da u sezoni rastu i cijene namirnica, pa odmah poskupljuje gotov obrok u restoranu. Da bi se pridobili domaći gosti, kažu ugostitelji, trebalo je uvesti ovakav način naplate, prenosi RTL.
Iako ne vole priznati da su povlašteni, Splićani pozdravljaju popuste, a ugostitelji skupljaju poene na domaćim gostima koji će dolazati tijekom cijele godine.