Gorski kotar zimska je turistička meka. Jednadžba uspjeha je jednostavna, uloženo se višestruko vraća uz trud domaćina i potporu turističke zajednice.
To zna i vlasnik kuća za odmor u Crnom Lugu, Vlatko
Hrženjak. Luksuz na goranski način. Imanje, kuće s 4 zvjezdice,
bazen i jacuzzi. Uz to, sauna i konoba s kaminom. Cijena za noć
110 eura, a tik do Nacionalnog parka Risnjak.
"Od ovog vikenda smo kompletno popunjeni do prvog dana škole i
počeli su se punit dalje prvi mjesec, drugi mjesec i već imamo
upite za ljeto. Ja mislim za jedno sedam do osam godina
se može vratit investicija, ali uz jako puno truda. Sigurno
je da Gorski kotar mora ići za jednim ekskluzivnim turizmom",
govori nam Hrženjak.
Ti turisti traže motiv dolaska. Tu ih ima, treba ih jače
promovirati. Završena je virtualna interaktivna šetnja kroz taj
kraj i to najveća u Hrvatskoj, sa 168 foto sfera.
Rajko Mrvoš, autor projekta virtualne
šetnje tvrdi kako obuhvaćaju zračne panorame Nacionalnog parka
Risnjak, jezera, Lokvarsko, Fužine, kulturne znamenitosti,
etnografske zbirke u Liču, Mrkoplju, Brod Moravicama, špilju
Vrelo, Lokvarku.
Sve to, mir i izolacija ove su godine privukli 30 posto turista
više no lani. Gorani su jedini sustigli i rekordnu
2019. Imaju 3300 kreveta.
"Fokus je na ulaganju u turističku infrastrukturu kao osnovni
preduvjet gospodarskog i turističkog razvoja regije, ali je fokus
i na značajnijem marketinškom iskoraku. Dolaze rješenja o
novootvorenim kapacitetima, mi primjećujemo da ta dinamika
raste", tvrdi Petar Hrg, direktor
Turističke zajednice Gorskog kotara
Sve novo što se gradi ima 4 i 5 zvjezdica.
"Treba i jedan veći, ozbiljniji hotel, dapače 100-tinjak soba da
se može radit kako spada. Ja evo iskreno živim za dan kad će
svako mjesto u Gorskom kotaru imat barem dva mala obiteljska
hotela", ističe Andrej Kauzlarić,
direktor obiteljskog hotela u Fužinama.
Potencijal je, tvrde svi ogroman.
David Bregovac, predsjednik Turističke
zajednice Gorskog kotara kaže: "Mi sad već imamo potencijalne
investitore koji čekaju onu sljedeću europsku perspektivu u
europskim fondovima i ja vjerujem da ćemo kroz ovakav dobar rad
pokazat tim investitorima da postoji mogućnost".
Za gradnju kuća, hotela, čak i kampova. I investitori i turisti
tek će otkriti što se krije iza novog slogana Neodoljiv Gorski
kotar.