Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković prošlog je mjeseca najavio da državna brodarska kompanija Jadrolinija kreće u obnovu svoje flote od 51 broda koji su prosječno stari 28 godina. Upozorio je tvrtku i da se okrene kupnji novih, a ne rabljenih brodova. Naime, tvrtka je nedavno kupila dva rabljena RO-RO putnička broda grčke proizvodnje i neodređene starosti. Brodove su platili ukupno 5,18 milijuna eura bez PDV-a tvrtki sa sjedištem na Maršalskim otocima.
Zanimljivo je i to što Jadrolinija nije kupila plovila bez objavljenog javnog natječaja, već kroz pregovarački postupak, jer po njihovom objašnjenju "polovni brod kao roba kotira na burzi robe, odnosno pojednostavljenom tržištu kupaca, prodavatelja i posrednika specijaliziranom za prodaju prema unaprijed propisanim standardima...". No, domaćem brodaru ti brodovi neće biti dostavljeni, već će ih morati preuzeti u ruskoj luci Kavkaz.
Zadovoljene potrebe brodskog prijevoza
Svi su detalji oko brodova poznati, osim godine proizvodnje i linija na kojima će ploviti. Tako je jedan od brodova dug 102 i širok 18 metara te može primiti 500 putnika i 107 vozila. Drugi je brod dug 98 i širok 16 metara, a može primiti 500 putnika i 140 automobila. Iz Jadrolinije kažu da svojim dimenzijama i kapacitetom zadovoljavaju njihove potrebe.
"U ovom trenutku ne možemo sa sigurnošću definirati gdje će ploviti, zato što su ugovorima o koncesijama definirani brodovi za svaku pojedinu liniju. Međutim, svojim maritimnim sposobnostima ovi brodovi prikladni su u većini luka i pristaništa na Jadranu", poručili su za Poslovni dnevnik iz Jadrolinije. Dodaju da će tako odgovoriti zahtjevima lokalnih zajednica za povećanje kvalitete usluge i protočnosti prometa.
Projekti novih brodova već postoje?
No, modernizaciju flote neće temeljiti samo na nabavki rabljenih brodova, već će poslušati savjet ministra Butkovića. Naime, iz tvrtke su najavili kako će sljedeće godine objaviti natječaj za gradnju dvaju brodova, za što bi mogla konkurirati i domaća brodogradilišta. Izvjesno je da će jedan od tih brodova biti namijenjen za najzahtjevnije trajektne linije; duljine 110 i širine 18 putnika s kapacitetom od 900 putnika te 200 kamiona i automobila. Za taj je projekt još prošle godine angažirana tvrtka Classis iz Splita.