Predsjednička kampanja je tek počela i rano je za ocjenu sadržaja koji kandidati nude, ali već se vidi da će internet i društvene mreže igrati važnu, možda i najvažniju ulogu do sada.
Tako je, recimo, Škoro svoju kandidaturu objavio kao video na Facebooku i to je zasad jedino mjesto odakle šalje poruke. Zoran Milanović je također postaje aktivniji na toj društvenoj mreži, gdje je objavio i videočestitku za Dan državnosti, koja doduše izgleda kao da ju je snimio Jakov Sedlar, ali nema veze naučit će.
Ne treba ni spominjati da je Mislav Kolakušić mandat u Europskom parlamentu osvojio zahvaljaujući upravo Facebooku. I zanimljivo, otkako je objavio kandidaturu tek se danas prvi put oglasio. Sve to su video poruke koje posljednjih dana iskaču po Facebook zidovima. Neke su snimljene profesionalno, a neke usput, mobitelom na livadi.
"Gospodin Milanović je odlučio iskoristiti 40 tisuća ljudi na svojem fan pageu i odlučio im se obratiti za Dan državnosti, tu ne postoji neka velika strategija, kao niti kada se prijavio za kandidaturu", kaže komunikacijski stručnjak Petar Tanta.
Koliko su Milanoviću dosad bile važne društvene mreže, govori i to što na Instagramu do kandidature nije objavio ništa gotovo tri godine, a ima samo 1200 pratitelja. Iz njegovog stožera su nam javili da će nastaviti s ovakvim neprofesionalnim videima - i da neće voditi estradnu kampanju sa spotovima. Misleći vjerojatno na Miroslava Škoru.
Koji, očito je, zna što radi na društvenim mrežama. Kandidaturu je objavio na you tubeu, u tri dana video je pogledalo 165 tisuća ljudi. No, nitko na Facebooku nije aktivan kao Ivan Pernar. Samo u posljednja 24 sata objavio je da je je jedini kandidat koji se zalaže za legalizaciju konoplje i ukidanje mature.
"Sve čega se sjeti u tom trenutku, izvadi mobitel i snimi se i kaže širokoj javnosti pa gleda kako javnost reagira na to", objašnjava Tanta.
Predsjednica svoju kandidaturu nije objavila, ali 750 tisuća ljudi svaki je dan na Facebooku može vidjeti kako grli bake i malu djecu. S brojem pratitelja gotovo kao Severina, Grabar-Kitarović izdvaja se kao digitalni div.
Odmah iza nje je Ivan Pernar. Sa svojim ciljanjem na mlađu publiku, popeo se do 274.816 pratitelja. Mislav Kolakušić ih ima 155.404. Između Milanovića i Škore je mala razlika, bivši premijer na ima 54.002 pratitelja, a pjevač i sada predsjednički kandidat ga prati s 49.802. Tomislav Panenić +ima tek nešto više od dvije tisuće ljudi.
Instagram naših predsjedničkih kandidata je zanemariv brojkom pratitelja, osim onaj predsjednice Kolinde s 350 tisuća. Ona prolazi cijelu Hrvatsku, rukuje se sa svakom osobom, slika se s njima i to objavljuje na društeve mreže.
S druge strane - digitalna suša kod Mislava Kolakušića. Čovjek koji je izborio mjesto u europarlamentu pametnom internet kampanjom - zadnjih je tjedana bio šutljiv. Sve dok nije u maniri Davora Bernardića objavio intervju sam sa sobom.
Politička se borba više nego ikad prije vodi putem društvenih mreža. Na vama je da odlučite kome ćete dati "like".