Mjesec dana uoči europskih izbora 26. svibnja, Europski parlament objavljuje film „Izaberite svoju budućnost“ kako bi potaknuo građane na izlazak na birališta.
Kratki film je poziv na sudjelovanje u predstojećim europskim izborima te na razmišljanje o budućim generacijama koje će u konačnici živjeti s posljedicama glasovanja. U režiji nagrađivanog Frédérica Planchona zabilježeni su snažni, lijepi i nježni trenuci dolaska na svijet novorođenčadi.
U filmu je naratorica djevojčica koja apelira na odgovornost birača. „Svatko od nas može ostaviti trag, ali zajedno možemo donijeti pravu promjenu. Izaberite Europu u kojoj ću odrastati.“ Izbori koji će se održati u svim EU članicama od 23. do 26. svibnja odlučit će o budućem stanju i smjeru Europske unije.
Tema zajedništva je u skladu s rezultatima telefonskog istraživanja koje je Parlament naručio u travnju, a pokazuju da više od 80% građana smatra kako je ono što povezuje Europljane važnije od onoga što ih dijeli (tablica 1). Pregovori o Brexitu pokazali su neizvjesnost razdvajanja i rizik napuštanja zaštite Europske unije. Na pitanje - koje osjećaje povezuju s EU-om - većina Europljana istaknula je nadu i povjerenje (ukupno 55%), dok nesigurnost oko europske budućnosti izaziva neizvjesnost kod trećine europskih građana uključenih u istraživanje (tablica 2).
Rasprava o Brexitu također je pokazala u kojoj su mjeri EU članice postale povezane tijekom godina zajedničkoga rada te kolike su brojne prednosti koje nosi članstvo u širom europskom klubu. Te prednosti ponekad postaju vidljive tek kada smo suočeni s mogućnošću njihovog gubitka. Posljednji rezultati Eurobarometra (iz veljače 2019.) otkrivaju da više od dvije trećine Europljana (68%) vjeruje kako njihova zemlja ima korist od EU članstva (tablica 3), a 61% ispitanika potvrđuje da EU članstvo dobra stvar (tablica 4).
Istodobno, vanjski pritisci trećih zemalja znače da se EU članice trebaju još više držati zajedno ako žele zadržati nekakav utjecaj i težinu u novom svjetskom poretku. Izvješće Eurobarometra pokazuje da su građani najviše zainteresirani za stanje gospodarstva, izglede zapošljavanja, za migraciju, klimatske promjene, te borbu protiv terorizma – što sve govori o potrebi većeg jedinstva, suradnje i zajedničkog djelovanja (tablica 5).
Budući izgled Europe je sada u rukama onih koji izlaze na europske izbore od 23. do 26. svibnja. Iako su rezultati Eurobarometra s kraja veljače pokazali kako više od trećine EU građana (35%) sigurno izlazi na birališta, dodatnu trećinu (32%) još treba uvjeriti (tablica 6). Kod mladih ljudi koji imaju pravo glasa, te stalno pokazuju najpozitivniji stav prema EU-u (74%), samo njih 21% je sigurno da će sudjelovati u glasanju, dok se njih 34% još uvijek nije odlučilo (tablica 7).