Tisuće turista i danas tumara grčkim povijesnim znamenitostima. Uče o povijesti, a na vlastitoj koži i o suvremenosti. Kriza je na vrhuncu, banke ne rade...
"Nosim gotovinu, puno gotovine. I da, ne osjećam se ugodno", kaže jedna kineska turistica.
"Moj je savjet ljudima - ponesite novac i neće biti nikakvih problema", kaže Alexander iz Nizozemske.
Ali nikakvi savjeti nisu potrebni turistima u Hrvatskoj. Treba samo uživati, i zato su Hrvatsku umjesto Grčke izabrali ovi Nijemci.
"Dolazimo već nekoliko godina u Hrvatsku, ovdje nam se sviđa. Grčka za nas apsolutno nije alternativa, a sad osobito s problemima koje imaju", kažu Margid i Frank iz Njemačke.
I dok Hrvati zasad ne otkazuju aranžmane, u Europi turističke agencije s Grčkom imaju velikih problema.
"Do velikih otkaza dolazi od strane europskih, njemačkih, engleskih turista, koji su najjači putnici. Dva su razloga - strah od nacionalnih nemira i strah od nemogućnosti korištenja novca, kartica, bankomata...", kaže Boris Žgomba, potpredsjednik Europskog udruženja putničkih agencija.
Skoro 20 posto grčkog BDP-a čini turizam, slično kao i u Hrvatskoj. Prema posljednjim podacima Eurostata za deset lanjskih mjeseci, Hrvatska je imala 66 milijuna noćenja, a Grčka 98. Hrvatska je rasla 2,6, a Grčka gotovo sedam posto.
Da će hrvatski turizam od grčke krize ove godine profitirati, stručnjaci ne vjeruju, ali iduće bi godine, dapače, mogao i izgubiti.
"Ako Grčka iziđe iz Europske unije i ako uvede drahmu, za očekivati su puno niže cijene, što bi pojačalo njenu međunarodnu konkurentnost i time bi hrvatski turizam mogao imati ozbiljne posljedice", kaže Drago Jakovčević s Katedre za financije Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.
Zbog trenutačne krize u Grčkoj, ali i Tunisu, gdje se nakon terorističkog napada u poznatom ljetovalištu otkazuju putovanja, profitirat će slične, jeftinije, destinacije.
"Španjolska i Turska u ovom momentu strašno profitiraju od tuniskih i grčkih problema", kaže Boris Žgomba.
A Hrvatska profitira malo, ako i uopće...
"Mi imamo našu politiku po pitanju razvoja turizma, mi se nje držimo. Ono osnovno što je, iz godine u godinu podižemo konkurentnost, tako da mi odrađujemo svoj posao, neovisno o svim ostalim okolnostima koje se događaju na drugim destinacijama", kaže ministar turizma Darko Lorencin.
Pa iako se nerado komentira, situacija na mediteranskim destinacijama sigurno se budno prati.