Novi problemi i na pruzi od Okučana do Novske, gdje se u petak dogodila teška nesreća. U promet je sinoć pušten i drugi kolosijek no kako RTL doznaje već na prvoj vožnji bilo je problema sa signalizacijom što je vidljivo iz zapisa koji smo ekskluzivno dobili.
U e-mailu, kojim je dispečer sinoć iza 20 sati upozorio kolege i nadležne o situaciji na terenu, stoji: "Po desnom kolosijeku četiri prostorna signala koja pokazuju signalni znak 'slobodno - očekuj slobodno ili oprezno' u isti tren su prebacila signalni znak na 'stoj'.
Bio je to prvi vlak koji je prometovao po desnom kolosijeku nakon što se dogodila nesreća. Kolosijek je otvoren u 18:55, vlak je pušten u 19:30 i nedugo nakon toga se morao zaustaviti.
Mladen Nikšić, profesor na Fakultetu prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu govori: "Iz ovoga što se može vidjeti mogu zaključiti da odmah po puštanju u promet, sustav je odmah pokazivao kvar. Prije toga je HŽ infrastruktura popravljala tu prugu nakon nesreće i trebalo je biti ispravno, ali očito je došlo do kvara".
Strojovođa koji je sinoć upravljao vlakom 546 je uspio stati ispred signala i nakon toga je, kako stoji u e-mailu, o problemima obavijestio dispečera.
"Nakon 'resetiranja' svi signali ponovno pokazuju 'slobodno - očekuj slobodno ili oprezno'", navedeno je.
Na toj dionici danas se vozi u kolodvorskom razmaku, što znači da tek kada vlak dođe u Novsku, drugi iz Okučana može krenuti.
Tražili smo od HŽ da nam pojasni što se događa na spornoj dionici. Poslali su samo pisani odgovor u kojem potvrđuju da je vlak zaustavljen, ali ne i zašto se crveni signal upalio.
"Prilikom prolaska vlaka br. 546 pored prostornog signala 6422 signalno-sigurnosni sustav podignuo je stupanj sigurnosti na višu razinu tako da je promijenio signalni pojam iz 'Slobodno, očekuj Slobodno ili Oprezno' u signalni pojam 'Stoj'", govore.
U Sindikatu prometnika kažu da su upoznati s time što se jučer dogodilo, ali da opasnosti nema.
"Ono što smo isticali prethodnih dana da je sigurnost prometa na toj pruzi uvijek na istoj razini. Zašto? Ako uređaj iz nekog razloge ne funkcionira redovno, kao prometni pružni blok, promet se prebacuje na kolodvorski razmak", kaže Mario Grbešić, predsjednik Sindikata prometnika vlakova.
Ni to nije normalan sustav prometovanja, kaže profesor Nikšić.
"Ovdje je zanimljivo da je nakon nesreće, nakon što je sve isprobano ponovno došlo do kvara", naveo je.
U Sindikatu strojovođa danas kažu da su oni sve svoje već rekli.