Da je Hrvatsku poštu po mnogo čemu pregazilo vrijeme opće je poznato, ali da vam ovih dana njezin dostavljač uruči pozivnicu na događaj pod visokim pokroviteljstvom predsjednice RH, Kolinde Grabar Kitarović, u sklopu kojega će završni koncert održati Miroslav Škoro, e to već premašuje sva očekivanja.
Jednoj osječkoj medijskoj kući ovih je dana stigao poziv valpovačkoga gradonačelnika, Matka Šutala, na jubilarno 50. Ljeto valpovačko. Ponosan na bogat program što su ga pripremili marni gradski djelatnici, gradonačelnik je s pravom očekivao odaziv razdraganih novinara, koji se te nedjelje ne samo nisu odazvali, nego nisu niti ispričali svoj nedolazak. Ništa neobično kada pogledate datum održavanja te vrijedne manifestacije: nedjelja, 1. srpnja 2018. godine!
Radujući se očekivanom medijskom interesu gradonačelnik u pozivu najavljuje povorku folklornih skupina i šokačkih zaprega na glavnom trgu, smotru folklora u dvorcu Prandau Normann, domjenak za uzvanike u Centru kulture i Škorin koncert na zatvaranju 50. Ljeta valpovačkog, ponosan što je i sama predsjednica Republike prepoznala vrijednost polustoljetne tradicije i prihvatila pokroviteljstvo. No, nije znao da će njegovu pismu trebati čak tri godine i dva mjeseca da stigne na 25 kilometara udaljeno odredište i da će to osječkim novinarima, naviknutima na svladavanje raznih prepreka, ipak predstavljati jednu od nepremostivih.
Pozivnica na događaj 2018. stigao je ovih dana
Zabranjen ulaz
Gdje je pismo bilo od 24. lipnja najvjerojatnije 2018. godine, jer na pečatu otisnutom na kuverti vidljiv je samo dan i mjesec slanja, ne i godina, pitanje je na koje nam nisu znali odgovoriti niti u središnjici osječke ispostave Hrvatske pošte.
"Ne mogu vam dati neko suvislo objašnjenje", rekao nam je Goran Rako, voditelj tima u Sortirnici HP-a Osijek, kojega smo nešto prije 14 sati zatekli na radnome mjestu.
Njemu pretpostavljenu voditeljicu Sortirnice, Suzanu Jukić, nismo. Zaposlenici s kojima smo neformalno razgovarali na platou ispred upravne zgrade i molili ih za pomoć da nam netko nadležan odgovori na nekoliko pitanja, rekli su nam da je šefica već otišla i kako joj automobila već neko vrijeme nema na parkiralištu. Kao hijerarnijski najviši službenik ispred zgrade je izišao Rako, jer strankama i novinarima u zgradu je zabranjen ulaz. HP je ipak institucija od posebnog javnog interesa i iz sigurnosnih razloga strogo se nadzire tko se muva oko njezinih objekata.
Rako nam savjesno pojašnjava kako pošiljka stiže u sortirnicu, potom se upućuje na dostavu te na tome putu može negdje ispasti, zapeti, uglaviti se između stolova tako da se ne vidi. Čudi se kako je barem čistačice nisu uočile te tko ju je ipak i gdje pronašao nakon toliko vremena. Pita i kako bismo mi to objasnili?
"Možda je pismo ostalo skriveno negdje kod dostavljača, možda u dnu torbe u nekom pretincu…, teško je ovako napamet govoriti, a teško i da bi nekakva istraga dala bolje rezultate", zaključio je Goran Rako i pristojno se ispričao redakciji na zakašnjeloj dostavi. Kaže i kako se tako nešto događa iznimno rijetko, ali slaže se da o tomu nemaju vjerodostojnih podataka. Naime, nije baš uobičajeno da će se primatelj žaliti kada sa zakašnjenjem dobije pošiljku. Prije će je baciti i zaboraviti.
Na teren po odgovore!
Ali, nije se lako niti požaliti! Na internetskim stranicama Hrvatske pošte Osijek ponudit će vam dva telefonska broja svoje središnjice: 031/232-808 i 072/303-304. Prvi smo zvali desetak puta i uglavnom je zvonio signal za zauzeće linije. Samo dvaput nam je zvonilo kao da je linija slobodna, ali je i odzvonilo te nakon dvadesetak ili više isprekidanog pištanja telefon je zašutio.
Kada smo shvatili da je broj neupotrebljiv, pokušali smo na drugi. Na taj nam se, poslije snimljenoga glasa spikerice javila živa agentica i uputila nas na fizički odlazak u upravu ispostave HP-a, jer jedino tako ćemo od nekoga moći dobiti tražene odgovore.
U doba umjetne inteligencije, digitalnih čuda i svakovrsnih načina elektroničkog komuniciranja moramo priznati da je Hrvatska pošta, ako ništa drugo, zadržala toplinu i šarm neposrednog kontaktiranja s klijentima, što je danas rijetka kvaliteta koju su izgubile mnoge napredne javne institucije. Svaka čast.