Što je to demokracija, solidarnost, pravednost, kako je organiziran izborni sustav?- sve su to teme koje će već od jeseni pretresati učenici šestog razreda osnovnih škola kojima građanski odgoj postaje obavezan predmet.
Krajnji cilj takvog učenja je razvoj učenika kao emancipiranog i odgovornog građanina koji aktivno sudjeluje u razvoju demokratske građanske kulture svoje škole, mjesta, države, Europe i svijeta", poručio je ministar obrazovanja Željko Jovanović koji je u kontekstu građanskog odgoja podsjetio na ustavne vrednote: slobodu, ravnopravnost, poštivanje ljudskih prava, vladavinu prava i pravednosti, te svim kritičarima kratko poručio: "Ako netko ide protiv toga onda ide protiv hrvatskog društva, države i Ustava"
Poručio je da se nada da se ovaj prijedlog neće naći pred Ustavnim sudom, te je pozvao javnost na suradnju. "U programu nema ništa sporno i neprimjereno, jedan je to od najkvalitetnije napravljenih programa čija će provedba u prvoj godini ministarstvo koštati četiri milijuna kuna" zaključio je ministar, koji je na najavu desnih udruga da bi se mogle obratiti Ustavnom sudu rekao: "Da sam zloban, mogao bih i ja tražiti ocjenu ustavnosti katoličkog odgoja u školama, jer je nastavni plan za taj predmet donesen bez javne rasprave."
U prvoj fazi 35 sati
U naredne tri godine provedbe programa dodatno će se educirati nastavnici, a pripremit će se i posebna literatura. U prvoj fazi, u šestim razredima osnovnih škola nastava će obuhvatiti 35 obaveznih sati, dok će ga u međupredmetnoj nastavi učiti i učenici nižih, viših razreda te u prva dva razreda srednjih škola, objašnjava načelnik Sektora za potporu sustavu i programe EU, Darko Tot.
"Sljedeće školske godine građanski odgoj postaje obavezan predmet u 6. i 7. osnovnih škola te u prvom razredu srednje, isto 35 obaveznih sati. U trećoj godini na temelju svih tih iskustava imat ćemo kontinuitet da će učenik koji ove godine upiše 6.razred imati 175 sati nastave vezane za građanski odgoj i obrazovanje", kaže Tot.
U protekle dvije godine građanski je odgoj eksperimentalno proveden u 12 osnovnih i srednjih škola, a što je pokazalo kako učenici većinom ne razumiju ulogu građana i vlasti u demokratskim procesima, ističe Vedrana Spajić Vrkač s Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Uvođenje građanskog odgoja naša je obveza, a ne izmišljotina, kaže Vrkač.
"Nije to izmišljotina nekolicine ljudi nego je naprosto obveza demokratske vlasti", istaknuo je Vrkač.