I sada, kada se stvari polako normaliziraju, pitanje je kako će izgledati ovo ljeto, i koliko će nam turista doći. Jer, goste na sve moguće načine mame i Francuzi i Grci koji im za razliku od nas nude i besplatne testove, a to nije bezveze jer četveročlana obitelj koja dolazi na Jadran platit će ih sve skupa 4000 kuna.
Na Malti su već došli do kolektivnog imuniteta, Turci se hvale da su cijepili sve turističke djelatnike. Naravno, svi su se dosjetili i prikladnih slogana, recimo Zaslužujete Španjolsku, Crnogorci su jednostavni s Priroda i ja, a mi kažemo: Vjerujte mi, bio sam tamo.
Koji su slogani dobri, koji nisu, i što ima konkurencija a mi nemamo?
''Sve što trebaš je Grčka'', ''Što je doista važno'', ''Priroda i ja'', ''Zaslužuješ Španjolsku'', ''Uživaj, cijepljen sam'', ''Vjeruj mi, bila sam tamo''.
Ovo su slogani, a ovo je naš stručni žiri sa Straduna.
''Odlučio sam se za ovu. Volio bih otputovati na mjesto koje kaže priroda i ja'', rekao je Gerard iz Francuske.
"Uživaj, cijepljen sam", jer možemo ponovno putovati'', kazao je Alex iz Luksemburga.
''Ne znam, sve zapravo izgledaju dobro, samo što ... Možda "Vjeruj mi, bio sam tamo", rekao je Gleb iz Rusije.
''Za ovu mislimo da je najgora. Zato što imamo prijatelje koji su nam rekli za neka mjesta i gotovo svaki put nije bilo istinito'', rekla je Barbara iz Slovačke pokazavši na naš slogan.
Nije baš svima hrvatski "vjeruj mi" slogan najgori.
''Mislim da mi je najdraža "Vjeruj mi, bio sam tamo". Viđao sam ovo mjesto na televizijskim emisijima, filmovima i slično, ali ne znam, nekako kao da ti nije dovoljno jasno kako sve izgleda dok zapravo ne dođeš'', rekao je Mike iz SAD-a.
Iako je novi hrvatski "bio sam tamo" slogan izazvao tisuće posprdnih komentara, ne treba ga baš ismijavati objašnjava drugi dio poznatog dvojca Bruketa i Žinić.
''To nije slogan, to je headline kampanje. Čini mi se da ima potencijala, čini mi se da je jako personalizirana jer vidim da posebno komuniciraju sa svakim tržištima što je super i vidim da ima nekog potencijala ako se koristi neki strani celebrity koji ono puni Jadran, ako oni to počnu pričat moglo bi super izgledati'', rekao je Nikola Žinić, marketinški stručnjak.
Turističke kampanje tek se zahuktavaju no u ovo korona vrijeme turistima nije bitno što piše na sloganu već što donosi destinacija. Jesu li u njoj sigurni?Jer sigurnost ima svoju cijenu, a ona u Hrvatskoj nije toliko jeftina za razliku od ostalih destinacija.
Primjerice ako u Grčkoj obolite od Covid-19 nećete platiti niti
testiranje, niti smještaj za izolaciju, baš kao ni bolničku njegu
ako bude potrebna. Dok Francuzi besplatno testiraju pri dolasku
na aerodrom, naplatit će vam kaznu tešku i do 3000 eura ukoliko
sa sobom niste ponijeli potvrdu o negativi. Španjolska naplaćuje
testiranja od 50 do 300 eura. A U Hrvatskoj su PCR testovi 500 i
više kuna ovisno o lokaciji.
Ali Hrvatska je u odnosu na druge otvorena za turiste iz svih
zemalja. No stići u nju u pandemijsko doba nije jednostavno.
''Trebali bismo nabaviti PCR test, uzeti još dva druga testa, trebao sam doktorsku potvrdu da mogu doći ovdje. Gomilu stvari. Dok smo putovali, ljude su slali kući jer nisu mogli pokazati svoje dokumente i slično'', rekao je Costa iz SAD-a.
''Prvo smo odabrali destinaciju, a tek onda pogledali mjere. Da smo trebali izabrati po cijeni sigurno ne bismo odarali Hrvatsku jer je PCR test itekako skup'', kazao je Christian iz Luksemburga.
Zasad nema naznaka da će se cijene testova u Hrvatskoj snižavati, jedina nada turistima koji ne žele iskeširati više nego moraju jest konačna uspostava sustava covid putovnica i slobodan, besplatan prelazak granica - iako hrvatski premijer večeras iz Brisela poručuje da će On naći aranžmnane da susjedi dolaze i prije uvođenja digitalnih potvrda.